Proiectele de îmbunătățire a locuințelor pot fi stresante, consumatoare de timp și costisitoare. Cu o planificare adecvată, puteți diminua aceste lucruri și puteți profita la maximum de proiectul dvs. de renovare.
Păstrarea acestor lucruri în minte vă poate ajuta să vă reduceți stresul și să faceți procesul cât mai plăcut posibil. Indiferent dacă plănuiți doar să aplicați câteva stickere pe perete sau să vă renovați apartamentul sau casa cu totul, iată câteva sfaturi valoroase care vă pot fi de ajutor pe măsură ce planificați și vă dezvoltați proiectul.
1. Planificați-vă bine proiectul
Indiferent cât de simplu credeți că va fi proiectul dvs., este întotdeauna o idee bună să îl planificați din timp. Aceasta înseamnă să luați în considerare lucruri precum ceea ce doriți să creați, cum va fi finalizat, cine va face ce, cât sunteți dispus să cheltuiți și cât de mult ar trebui să dureze. Acesta ar trebui să fie un plan incipient, ceea ce înseamnă că ar trebui să vă întoarceți și să faceți revizuiri, după cum este necesar, pentru a vă asigura că rămâneți pe drumul cel bun. Dacă urmează să abordați singur proiecte majore de construcție, asigurați-vă că includeți un plan de măsurători, materiale, unelte și orice alte lucruri de care ați putea avea nevoie.
2. Stabiliți obiective realiste
Încercați să renovați o baie întreagă sau intenționați doar să înlocuiți corpurile de iluminat, pentru moment? Este ușor să începeți cu ceva mic și să sfârșiți cu un proiect masiv care vă face să rupeți țevile și dulapurile și unul care va dura luni de zile pentru a se finaliza, în loc de un weekend. Fiți realist cu privire la ceea ce aveți cu adevărat nevoie și doriți să realizați în acest moment.
3. Bugetare
Aceasta este uneori cea mai grea zonă în care să fiți realist. Nu lăsați ca proiectul de renovare care a început să fie despre corpuri de iluminat să ajungă să fie o renovare completă. Cerințele bugetare vor fi, evident, destul de diferite între aceste două extreme, așa că trebuie să vă faceți un plan, dacă doriți să vă limitați cheltuielile.
4. Management financiar
În ce sens este diferit acest lucru decât bugetarea? Managementul financiar înseamnă că vă țineți evidența cheltuielilor. Este foarte ușor să cădeți în capcana de a cheltui doar câțiva lei în plus, ici-colo. Dar aceste mici cheltuieli se pot aduna la o mulțime de cheltuieli suplimentare, pe care nici nu vă dați seama că le-ați făcut până nu veți fi depășit cu mult bugetul inițial. Pentru a evita să nu ajungeți în situația de a vă lipsi fondurile necesare pentru cheltuielile dvs. lunare normale, înregistrați toate cheltuielile, astfel încât să puteți limita cheltuielile, dacă este necesar.
5. Programați o cronologie
O parte din acea planificare inițială este să vă dați seama ce trebuie să faceți mai întâi. Dacă aveți în minte o mulțime de proiecte, alegeți-le să începeți cu cele care au sens pentru sezonul curent. Dacă vă îndreptați către sezonul rece, cald sau ploios, ar trebui să luați în considerare acest lucru înainte de a începe, de asemenea.
În cadrul proiectului în sine, luați în considerare ceea ce are sens să abordați mai întâi, cum ar fi văruitul înainte sau după renovare. S-ar putea să doriți să planificați ordinea, în ceea ce privește ceea ce trebuie terminat cât mai curând posibil, pentru a putea fi utilizat – cum ar fi o instalație de toaletă sau o iluminare nouă – spre deosebire de ceea ce este doar estetic, cum ar fi stickere și decorațiuni. Acest lucru va preveni orice problemă în rutina zilnică, în cazul în care întâmpinați o urgență care vă va prelungi timpul de execuție.
6. Decideți dacă doriți sau nu și ce puteți să faceți singur
Acesta poate fi un alt punct dificil în care să luați o decizie sensibilă. Este extrem de important să fiți realist cu privire la abilitățile, timpul disponibil și interesul dvs.
Dacă nu vă place să faceți îmbunătățiri la domiciliu, nu o faceți. Dacă nu aveți cu adevărat timp sau interes, este bine să nu începeți. Chiar dacă credeți că ar fi mai ieftin să o faceți singur, dacă faceți o greșeală sau nu o faceți corect, cu siguranță nu va fi.
De asemenea, luați în considerare dacă ați putea câștiga mai mulți bani în acel moment făcând altceva, decât dacă ați plăti un profesionist pentru a face acest lucru.