N. D.
Dacă, în ultimele zile, pe străzile Ploieștiului n-au putut fi zăriți măturând prea mulți angajați ai operatorului de salubritate, iar gunoiul a rămas neridicat, există o explicație. Din nou, angajații de la Rosal sunt în grevă, motivul fiind același: angajații nu și-au primit salariile. Disfuncționalitățile în ceea ce privește curățenia pe căile publice din oraș au apărut de la sfârșitul săptămânii trecute, când nu a fost asigurat personal suficient pentru această activitate, de ieri intrând în grevă și cei care ar fi trebuit să ridice gunoiul menajer, situație cu care Ploieștiul s-a mai confruntat, ultima oară fiind înainte de Paște. Cum contractul de colectare, transport și transfer deșeuri municipale este gestionat de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) ”Parteneriatul pentru Managementul Deșeurilor Prahova”, și de această dată, ca urmare a noilor probleme apărute, au fost transmise notificări către operatorul de salubritate în vederea remedierii situației în termen de 24 de ore, în caz contrar aplicându-se penalități în conformitate cu prevederile contractuale.
Reamintim faptul că, având în vedere că Primăria Ploiești gestionează contractul de curățenie a căilor publice, într-o recentă ședință a legislativului local s-a hotărât întocmirea documentaţiei de atribuire necesară delegării gestiunii prin achiziție publică a serviciului de salubrizare pentru activităţile de curățenie căi publice și deszăpezire în municipiul Ploieşti, în baza căreia să fie organizată o licitație în vederea desemnării unui alte firme.