La nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor şi judeţelor, primarul, respectiv preşedintele Consiliului Judeţean, poate propune Consiliului Local, Consiliului Judeţean, după caz, înfiinţarea funcţiei de conducere de administrator public, în limita numărului maxim de posturi aprobate. Persoanele care pot ocupa funcţia de administrator public, de regulă, trebuie să fi absolvit studii superioare economice, administrative, tehnice sau juridice. Numirea în funcţie a administratorului public se face prin dispoziţia primarului, respectiv a preşedintelui Consiliului Judeţean, după caz, care are ca anexă un contract de management. Contractul de management se încheie între primar, respectiv preşedintele Consiliului Judeţean, după caz, şi administratorul public pe durată determinată. Durata contractului de management al administratorului public nu poate depăşi durata mandatului primarului, al preşedintelui Consiliului Judeţean, după caz, în timpul căruia a fost numit. În baza contractului de management, administratorul public poate îndeplini atribuţii de coordonare a unor compartimente ale aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes local, respectiv judeţean, după caz. Primarul, respectiv preşedintele Consiliului Judeţean poate delega către administratorul public, în condiţiile legii, calitatea de ordonator principal de credite. Eliberarea din funcţie a administratorului public se face prin dispoziţia primarului, respectiv a preşedintelui Consiliului Judeţean, după caz, şi intervine în următoarele situaţii: în situaţia în care durata contractului de management a expirat; ca urmare a condamnării definitive; în situaţia în care administratorul public nu îşi îndeplineşte obligaţiile stabilite în sarcina sa prin contractul de management; în alte situaţii prevăzute de lege.
(Va urma)