Potrivit reprezentanților Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Ploiești, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), prin Ministerul Finanțelor, face un pas important în ceea ce privește dezvoltarea digitalizării și eficientizarea comunicării dintre stat și contribuabili, urmând ca această schimbare să aducă o serie de beneficii pentru aceștia din urmă. Este vorba despre evitarea interacțiunii fizice – la ghișeu sau prin intermediul poștei – comunicarea fiind realizată non-stop, prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV); posibilitatea depunerii mai multor tipuri de cereri on-line, precum și vizualizarea răspunsurilor direct, tot prin intermediul SPV; eliminarea timpilor de așteptare, întrucât anumite documente, precum certificatele de atestare fiscală sau cazierul fiscal, se pot obține mult mai repede. Pe de altă parte, s-a menționat că, începând de anul trecut, a fost introdus și Serviciul de Programare on-line care este disponibil pe site-ul www.anaf.ro la rubrica Servicii online, unde contribuabilii se pot programa atât pentru întâlnirea cu un inspector ANA , cât și pentru identificarea vizuală on – line în vederea aprobării înregistrării în Spațiul Privat Virtual. De asemenea, în subsecțiunea servicii oferite contribuabililor, se actualizează periodic ghidurile curente și alte materiale informative precum și întrebările și răspunsurile organizate în sesiunile de pe Facebook, toate aceste servicii electronice având drept scop să faciliteze îndeplinirea obligațiilor declarative și de plată ale contribuabililor.