Ieri, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Raluca Turcan, a semnat contractul de finanţare pentru realizarea primului hub de servicii publice electronice care va integra toate informaţiile privind serviciile şi beneficiile sociale, potrivit informaţiilor publicate de ministrul de resort pe Facebook, preluate de Agerpres.
„Primul Hub de servicii publice electronice care va integra toate informaţiile privind serviciile şi beneficiile sociale va fi implementat în România, până la finalul anului 2023. Am semnat astăzi (marţi, n.r.) contractul de finanţare pentru demararea proiectului în valoare de 133 milioane de lei, proiect de care vor beneficia peste 2 milioane de cetăţeni şi furnizori de servicii sociale, publici şi privaţi. Interacţiunea beneficiarilor cu ministerul şi instituţiile aflate în subordine şi coordonare se va realiza astfel printr-un singur punct de contact, pe portalul ministerului”, a menţionat Raluca Turcan.
Ministrul Muncii a arătat că după implementarea acestui proiect solicitanţii de servicii sociale nu vor mai fi nevoiţi să se deplaseze la ghişeele instituţiilor.
„Oamenii nu vor mai avea nevoie să vină la ghişeu pentru a depune cererile de beneficii de asistenţă socială şi servicii sociale, dosarele cu hârtii vor deveni dosare electronice şi vor putea fi consultate oricând online. Mai mult, implementarea Hub-ului de servicii înseamnă şi crearea unei platforme de interconectare între minister şi instituţiile din subordine. Se pun astfel bazele unei administraţii publice moderne şi eficiente, care are rolul de a creşte calitatea serviciilor electronice oferite cetăţenilor şi de a reduce timpul de soluţionare a cererilor”, a precizat Raluca Turcan.
Ministrul Muncii a subliniat că cetăţenii vor putea astfel să afle în timp real status-ul specific al cererii lor.
„Noua platformă va asigura instrumentele necesare pentru verificări încrucişate de date, care să asigure mecanisme de prevenţie, de semnalare automată a suspiciunii de fraudă şi care să furnizeze date corecte. În acelaşi timp, cetăţenii şi firmele vor putea afla în timp real, la momentul depunerii solicitărilor, care este statusul specific al cererii (dacă au mai beneficiat în trecut, dacă există suprapuneri cu alte beneficii, condiţionalităţi legate de drepturile legale etc.). O altă facilitate a Hub-ului de servicii vizează asigurarea interoperabilităţii sistemelor informatice în plan intern, naţional şi european (cu sisteme omoloage de la nivel European, cu Registrele Europene), astfel încât să se asigure gestionarea unitară a informaţiilor cu privire la beneficiarii de drepturi de securitate socială acordate din fonduri publice. Acesta este, până în acest moment, cel mai important proiect de digitalizare demarat la nivelul Ministerului Muncii. Ne-am propus ca, în perioada următoare, să atragem fonduri europene pentru digitalizarea tuturor instituţiilor care ţin de Ministerul Muncii”, a încheiat Raluca Turcan.