Este recomandată solicitarea de documente provizorii
N. D.
Având în vedere situația existentă la nivel național referitoare la condițiile tehnice de tipărire- aspecte care nu țin de autoritatea publică locală- conducerea Serviciului Public Local Comunitar de Evidență a Persoanelor (SPCLEP) Ploiești a transmis ieri, prin intermediul unui comunicat de presă, faptul că termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea cărții de identitate se prelungește. Prin urmare, se ia în calcul ca eliberarea unui nou act de identitate să se facă și după 45 de zile de la data înregistrării solicitării. În acest context, conducerea instituției menționate a recomandat atât ploieștenilor, cât și cetățenilor din cele opt comune arondate SPCLEP Ploiești ca, în această perioadă, dacă au urgențe – cum ar fi pierderea actului de identitate ori schimbarea numelui ca urmare a căsătoriei etc. – să solicite eliberarea cărții de identitate provizorii. ”Precizăm că persoanele care trebuie să plece urgent în străinătate pot solicita eliberarea unei cărți provizorii de identitate pentru obținerea unui pașaport temporar de călătorie (valabil 1 an). Facem mențiunea că actul de identitate va fi lăsat în posesia titularului, pe care solicitantul declară că îl va restitui cu ocazia înmânării noii cărți de identitate. La cerere, se reține o copie a acestuia. Mai multe informații despre eliberarea cărții de identitate provizorie sunt disponibile accesând următorul link: https://www.ploiesti.ro/SPCLEP/Pagini%20acte%20identitate/Carte%20provizorie.htm. Vă mulțumim pentru înțelegere, ne cerem scuze pentru disconfortul creat și vă rugăm să respectați regulile stabilite de autorități în această perioadă”, au transmis, ieri, reprezentanții SPCLEP Ploiești.
Pe de altă parte, s-a reamintit și faptul că ”Valabilitatea documentelor eliberate de instituțiile și autoritățile publice, precum și de entitățile private autorizate conform legii se menține pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări.”