Potrivit reprezentanților ANAF, au fost actualizate declaraţiile 097 şi 700 ca urmare a modificării plafonului pentru care se aplică sistemul TVA la încasare de la 2.250.000 lei la 4.500.000 lei, precum și a modificării modalității de exercitare a opțiunii pentru aplicarea sistemului TVA la încasare, în sensul în care aceasta se poate exercita oricând în cursul anului, începând cu prima zi a perioadei fiscale următoare celei în care persoana impozabilă şi-a exercitat opțiunea. Astfel, Formularul 097 “Notificare privind aplicarea/încetarea aplicării sistemului TVA la încasare“ se completează şi se depune la instituția fiscală competentă până pe data de 20 inclusiv a lunii anterioare începerii perioadei fiscale din care va aplica sistemul TVA la încasare, în vederea înregistrării în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare. Notificările depuse în termenul menționat se prelucrează de către fisc, iar persoanele impozabile care le-au depus sunt înscrise în Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare până la data de 1 a perioadei următoare celei în care a fost depusă notificarea. De asemenea, întrucât rubricile din formularul de notificare (097) utilizat pentru exercitarea opțiunii de aplicare/încetare a aplicării sistemului TVA la încasare au fost preluate şi în formularul 700 ”Declarație pentru înregistrarea/modificarea în mediul electronic a mențiunilor ulterioare înregistrării fiscale”, a fost necesară o modificare corespunzătoare și în formularul 700. Pe de altă parte, ANAF a mai precizat faptul că, începând încă de la data de 30 martie a.c., contribuabilii pot efectua online toate opțiunile ulterioare înregistrării fiscale.