F.T.
Poliţia Română avertizează faptul că, în ultima perioadă, la nivelul inspectoratelor de poliţie judeţene au fost primite mai multe reclamaţii ce au ca obiect apariţia, în mediul on-line, a unor pagini de phishing, care imită site-uri de internet banking ale unor instituţii bancare din ţară. „Campania de phishing este caracterizată de promovarea unor pagini clonate, care imită paginile de internet ale mai mulor bănci.(…) În momentul în care utilizatorii accesează diferite motoare de căutare și efectuează căutări după cuvinte cheie precum ”(numele băncii) online banking” sau ”(numele băncii) internet banking”, paginile clonate pot fi afișate fie ca anunțuri publicitare care imită un rezultat al căutării, fie ca un rezultat propriu-zis al căutării. După accesarea paginilor, de obicei, utilizatorului i se cer introducerea numelui de utilizator și codul de autentificare generat de token. (…) Autorii pot afișa diferite ferestre (…), prin care solicită utilizatorului detalii suplimentare cu privire la modalitatea de autentificare, apoi, (…) folosind datele introduse de către utilizatori, persoanele rău-intenționate se autentifică în contul clientului și, după o evaluare rapidă a soldurilor, inițază transferuri de bani către diferite conturi aparținând unor rețele de spălare a banilor, timp în care utilizatorul este lăsat să aștepte pe pagina care imită site-ul băncii, sub diferite pretexte („se conectează…”, „așteptați încărcarea paginii…”, „se efectuează lucrări de mentenanță…” etc.). În contextul aminit mai sus, reprezentanţii poliţiei recomandă o serie de măsuri pentru a preveni efectuarea unor tranzacții frauduloase prin accesarea unor pagini de phishing: Fiți foarte atenți la denumirea paginii pe care o accesați! De cele mai multe ori, paginile clonate au o denumire asemănătoare, dar nu este identică cu cea originală. Fie lipsește o literă, fie apare o cratimă în plus, orice detaliu contează! Puteți accesa mai întâi pagina de internet a băncii, din care să accesați secțiunea de online banking; Fiți atenți la orice modificare în procesul de autentificare! Dacă se solicită detalii noi, dacă procesul durează mai mult ca de obicei, dacă se afișează mesaje care pot fi utilizate ca pretext pentru întârzieri („eroare de conectare”, „lucrări de mentenanță”, „se așteaptă încărcarea paginii” etc.), înseamnă că există riscul să fii accesat o pagină de phishing; Dacă vi se solicită să introduceți în pagina de internet banking un cod primit prin SMS, citiți cu atenție conținutul mesajului primit! În acest mesaj este descris motivul pentru care l-ați primit: fie autorizarea unei plăți (beneficiarul și suma), fie autorizarea altor dispozitive pentru utilizarea contului. Dacă motivul nu corespunde cu intențiile dumneavoastră, nu îl introduceți!