N.D.

În vederea asigurării cadrului necesar desfăşurării în condiţii optime a procesului electoral privind alegerile parlamentare care vor avea loc duminică, Serviciul Public Local Comunitar de Evidenţă a Persoanelor Ploieşti și-a adaptat programul de lucru cu publicul. Concret, instituția va funcţiona în baza unui program special, pentru a rezolva operativ solicitările privind eliberarea documentelor de identitate și de stare civilă. Astfel, Serviciul Stare Civilă, pe data de 5 decembrie, în intervalul orar 8.00-16.00, va funcționa doar pentru eliberarea certificatelor de stare civilă duplicate, necesare întocmirii actelor de identitate pentru exercitarea dreptului la vot; intervalul orar 9.00-12.00 fiind destinat pentru înregistrarea deceselor, respectiv pentru oficierea de căsătorii, conform programărilor înregistrate. Pe data de 6 decembrie, va funcționa între orele 9.00-13.00 doar pentru eliberarea certificatelor de stare civilă duplicate, necesare întocmirii actelor de identitate pentru exercitarea dreptului la vot, dar și pentru oficierea de căsătorii, conform programărilor efectuate. Serviciul de Evidență Informatizată a Persoanelor va avea următorul program cu publicul: pe data de 5 decembrie, între orele 8.00-16.00, iar pe data de 6 decembrie, între orele 7.00 – 21.00, care coincide cu intervalul de timp în care ploieștenii cu drept de vot sunt așteptați la urne. În acest context, conducerea instituției a reamintit faptul că se menține programarea on-line pentru obţinerea cărții de identitate, pe platforma de programare electronică pentru preschimbarea acestora, ce poate fi accesată de la adresa: https://www.ploiesti.ro/SPCLEP/ modulul: PROGRAMARE ONLINE EVIDENŢA PERSOANELOR sau direct https://ploiesti.agentiawebmagnat.ro/programare-carte-identitate.html. ”Vă reamintim faptul că actele de identitate care expiră pe perioada stării de alertă rămân valabile, pe teritoriul României, pe durata stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări. Pentru eliberarea unui nou act de identitate – carte de identitate sau carte de identitate provizorie – ca urmare a pierderii, furtului, deteriorării sau distrugerii actului de identitate, acesta se întocmeşte şi se eliberează pe baza cererii scrise a persoanei şi a documentelor cu care, potrivit legii, se face dovada numelui, a datei de naştere, a statutului civil, a cetăţeniei române şi a domiciliului. În cazurile în care nu pot fi prezentate anumite documente, respectiv certificate de stare civilă sau dovezi cu privire la domiciliu, se va elibera carte de identitate provizorie, caz în care se vor depune şi trei fotografii de 3/4 cm. Facem menţiunea că vor fi soluţionate în această perioadă doar cererile persoanelor care nu posedă act de identitate, ca urmare a pierderii, furtului, deteriorării, distrugerii, schimbării domiciliului sau anulării/schimbării numelui, astfel încât să îşi poată exercita dreptul la vot”, a ținut să menționeze conducerea Serviciului Public Local Comunitar de Evidență a Persoanei Ploiești.