N.Dumitrescu

Din cauza pandemiei, inclusiv tradiţionalele târguri de carte anuale se vor desfăşura în spaţiul virtual, aşa cum se va întâmpla şi cu Târgul de Carte Gaudeamus Radio România, aflat anul acesta la cea de-a 27-a ediţie.
Manifestarea este programată să aibă loc în perioada 16-22 noiembrie, urmând să se desfăşoare online, pe platforma www.gaudeamus.ro. La acest eveniment şi-a anunţat prezenţa şi Universitatea „Petrol-Gaze” Ploieşti, care le propune celor interesaţi lucrări ştiinţifice din domeniul ingineresc, economic, filologie şi al ştiinţelor socio-umane, printre nouătăţile editoriale ale editurii universităţii regăsindu-se şi următoarele titluri: „Controlul automat al proceselor de transport fluide petroliere. Elemente Scada”, 14 lei; „Ecotehnologie. Studii de caz”, 20 de lei; „Metode și procedee tehnologice”, 45 lei; „Microcontrolere. Îndrumar de lucrări practice”, 8 lei; „ Montarea utilajului petrochimic și de rafinării. Pregătirea montajului”, 25 de lei. Potrivit informaţiilor făcute publice de către instituţia de învăţământ, Editura Universităţii Petrol-Gaze din Ploieşti continuă din anul 1993 activitatea de editare a cărții universitare și științifice a Centrului de Multiplicare al UPG Ploieşti. Editura dispune de o tipografie proprie, dotată cu utilaje de tipărire moderne, prin care se asigură, în principal, materialele didactice necesare procesului de învăţământ din mediul universitar, valorificându-se activitatea științifică și de cercetare a cadrelor didactice și a studenților participanți la numeroasele conferințe organizate în cadrul universității. Principalele domenii de cercetare științifică abordate în publicațiile apărute la Editura UPG Ploieşti sunt: Științe inginerești, Stiințe economice, Științe socio-umane, Științele educației și Filologie. Universitatea are un centru propriu de difuzare aflat în sediul instituției, dar cărțile și revistele științifice apărute sunt distribuite atât în țară, cât și străinătate prin schimburi interbibliotecare și donații de volume, prin participarea la târguri de carte locale și naționale, prin lansarea de volume în cadrul atelierelor organizate la nivelul universității sau în cadrul unor acțiuni derulate în parteneriat cu instituții de învățământ și de cultură.