N. D.

Potrivit Autorităţii Electorale Permanente, pe data de 9 noiembrie, în ședință publică, va avea loc tragerea la sorți a operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare din țară, conform calendarului organizării alegerilor parlamentare din 6 decembrie. În acest context, AEP a reamintit faptul că, începând cu alegerile locale din anul 2016, a devenit funcțional Sistemul Informatic de Monitorizare a Prezenței la Vot și de Prevenire a Votului Ilegal, astfel că în toate secțiile de votare există cel puțin un operator de calculator care verifică în sistem datele referitoare la fiecare alegător în parte. Potrivit legislației electorale în vigoare, operatorii de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare sunt desemnați, prin decizie a AEP, pe baza tragerilor succesive la sorți dintre persoanele declarate admise ca urmare a examinării, în ordinea punctajului obținut la examinare sau a celui obținut ca urmare a evaluării activității anterioare, după caz. Operatorii de calculator trași la sorți pot fi repartizați pe secții de votare sau pe centre de votare, după caz, ordinea de prioritate la desemnarea acestora fiind următoarea: persoanele care au domiciliul în localitatea respectivă; cele care au reședința în localitatea respectivă, respectiv care au solicitat desemnarea în localitatea respectivă.
În Prahova, la alegerile locale din luna septembrie au fost amenajate 624 de secţii de votare, cele mai multe fiind în cele două municipii, respectiv 157 de secţii de votare la Ploieşti, iar la Câmpina – 22 de secţii de votare. Reamintim faptul că, ieri, a început campania electorală pentru alegerile parlamentare, care se va încheia pe data de 5 decembrie. Conform calendarului ce vizează organizarea şi desfăşurarea scrutinului din 6 decembrie, Compania Naţională „Poşta Română” – S.A. are sarcina de a trimite documentele necesare pentru exercitarea dreptului de vot prin corespondenţă către alegatorii români din străinătate care au optat pentru această procedură, până la data de 11 noiembrie. Până cel târziu pe 21 noiembrie, prefecții trebuie să asigure imprimarea buletinelor de vot, Ministerului Afacerilor Interne revenindu-i sarcina de a confecționa ștampilele cu mențiunea „VOTAT” până la 26 noiembrie. 3 decembrie este data până la care primarii trebuie să întocmească și să tipărească listele electorale permanente, în două exemplare, pentru ca , în preziua votării – 5 decembrie, aceştia să predea către președinții birourilor electorale ale secțiilor de votare următoarelor materiale necesare votării: buletinele de vot, în pachete sigilate; ștampilele electorale, listele electorale permanente, formularele pentru încheierea proceselor-verbale, precum și alte tipizate și materiale. Tot la 5 decembrie, între orele 7.00 și 21.00, se desfășoară votarea în străinătate. La 6 decembrie, ora 6.00, președinții birourilor electorale ai secției de votare, în prezența celorlalți membri, verifică urnele de vot, listele electorale, buletinele de vot și ștampilele electorale. De asemenea, președinții birourilor electorale ai secției de votare au sarcina de a închide și sigila urnele de vot prin aplicarea ștampilei de control a secției de votare. Pe 6 decembrie, procesul de votare începe la ora 7.00 și se încheie la ora 21.00.