N.D.

În contextul epidemiologic actual, generat la nivel național de virusul SARS-CoV-2, începând de astăzi și activitatea unora dintre serviciile municipalității ploieștene va fi modificată. Astfel, la nivelul Serviciului Public Finanțe Locale Ploiești, programul de relații cu publicul se va desfășura după cum urmează: luni, marți, între orele 08.00-16.30 și vineri, între orele 08.00-14.00 – activități de relații cu publicul, la ghișeele Serviciului Public Finanțe Locale Ploiești, din Bd. Independenței nr.16, din Șoseaua Vestului nr.19 și din str. Basarabi nr.5, cu mențiunea că în zilele de miercuri și joi nu se lucrează cu publicul. Totodată, au fost anunțate care sunt și categoriile de cereri sau lucrări care se vor putea depune exclusiv online sau prin poștă. Concret, toate lucrările de declarare de bunuri impozabile – clădiri, terenuri – vor fi depuse online sau prin poștă. Cererile pentru eliberarea certificatelor de atestare fiscală necesare la notariat se depun online sau prin servicii de curierat, SPFL Ploiești făcând precizarea că pentru această operațiune are încheiate acorduri cu Birourile notariale din municipiul Ploiești și nu mai este necesară prezența contribuabililor la fiscul local. Cererile de restituire, compensare, precum și petițiile, reclamațiile, contestațiile se depun online sau prin servicii de curierat. De asemenea, se mai pot depune la fiscul fiscal, online sau prin poștă, și cererile pentru eliberarea certificatelor de atestare fiscală necesare pentru alte servicii decât cele notariale, dar și solicitările pentru sistarea de popriri. Lucrările referitoare la mijloacele de transport auto se efectuează tot în baza unui program special cu publicul. Astfel, pentru persoanele fizice și juridice, contractele de vânzare – cumpărare se pot depune fie online, fie prin servicii de curierat, dar și personal la ghișeele instituției din str. Basarabi nr.5. SPFL Ploiești a făcut precizarea că ultimele solicitări se soluționează în termen de două zile lucrătoare de la data înregistrării acestora, iar documentele se ridică personal de la ghișeu. ”Declarațiile pentru scoaterea din evidența fiscală se pot depune fie online, fie prin servicii de curierat, fie personal la ghișeele Serviciului Public Finanțe Locale Ploiești, din Bd. Independenței nr.16 și se soluționează în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării acestora și se ridică personal de la ghișeele instituției sau, la solicitarea contribuabililor, acestea pot fi transmise prin poștă. Adresele de email unde pot fi depuse documentele sunt: registratura@spfl.ro; finantelocale@spfl.ro; pfcentru@spfl.ro; pfvest@spfl.ro; biroulauto@spfl.ro; pj@spfl.ro. Toate cererile vor fi însoțite de documentele scanate precizate pe site-ul www.spfl.ro, în funcție de specificul acestora. Modalitățile de plată pot fi : în numerar/POS-uri prin casieriile Serviciului Public Finanțe Locale Ploiești situate în: Strada Basarabi nr. 5: luni, marți și vineri, între orele 8.00- 18.00; Șoseaua Vestului nr. 19 : luni, marți, între orele 8.00-16.30 și vineri 8.00-14.00; Bd. Independenței nr.16 : luni, marți, între orele 8.00-16.30 și vineri 8.00-14.00; la parterul sediului Primăriei Municipiului Ploiești – Piața Eroilor nr.1A: luni, marți, între orele 8.00-16.30 și vineri 8.00-14.00; la Oficiile poștale; online: plata prin ghișeul unic al Sistemului Național Electronic de plată online cu Cardul Bancar GHISEUL.RO; plata online cu telefonul în aplicația pentru terminale mobile disponibilă pentru sistemele Android și IOS. Informații detaliate despre modalitatea de efectuare a acestor plăți sunt disponibile pe site-ul spfl.ro – secțiunea <MODALITĂȚI DE PLATĂ>”, se arată într-un comunicat al Serviciului Public Finanțe Locale Ploiești.
Pe de altă parte, Primăria Ploiești a anunțat că, începând de astăzi, se modifică și activitatea cu publicul a Direcției Generale de Dezvoltare Urbană. Astfel, programul de lucru cu publicul se realizează și online, prin următoarele adrese de email: registratura@ploiesti.ro, dir.urbanism@ploiesti.ro sau comunicare@ploiesti.ro. Cetățenii se pot adresa și telefonic la numărul 0244516699 sau la dispeceratul permanent al municipalității 0244984 .