În Elveția a fost inaugurat tunelul Ceneri, al treilea dintr-un proiect gigantic care a fost gândit să transforme pentru totdeauna modul în care se circulă prin Alpi. Elveția a inaugurat în 2007 tunelul Lotschberg de 35 km, iar în 2016 a fost dat circulației și cel mai lung tunel din lume, Gothard Base (57 km). Proiectul numit Nouvelle Ligne Ferroviaire à travers les Alpes (NLFA) își propune să fluidizeze traficul de marfă pe axa Rotterdam – Genova, potrivit swissinfo.ch şi AFP, preluate de Agerrpes.
La evenimentul de ieri a participat și președintele Confederației Elvețiene, Simonetta Sommaruga. Investiția în acest tunel a depășit 2,5 miliarde euro. Tunelul atinge altitudinea maximă de 329 m peste nivelul mării și va putea primi 180 de trenuri de pasageri și 170 de trenuri de marfă pe zi. Tunelul va permite circulația unor trenuri de marfă de până la 750 metri lungime. În Elveția mereu a fost dificil transportul de marfă din cauza reliefului complicat și a faptului că este nevoie de locomotive super-puternice. Noile tuneluri permit viteze mari de peste 100 km/h chiar și pentru marfă și nu au curbe strânse. Tunelul Ceneri are 15,4 km lungime, este dublu, iar în total lungimea tuturor galeriilor este de 38 km. Tunelul a fost acum predat de constructor către operatorul elvețian de stat SBB, iar primele trenuri de pasageri vor circula din 13 decembrie.