N.Dumitrescu

Cum alegerile locale anunțate pe data de 27 septembrie se vor desfășura în plină pandemie, autoritățile vor să știe de pe acum care este situația din teritoriu în ceea ce privește secțiile de votare. Astfel, Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a solicitat tuturor primarilor să colecteze date și informații de la nivelul secțiilor de votare, necesare în vederea identificării de către autoritățile sanitare responsabile a unor măsuri de prevenire a răspândirii noului virus. Informațiile colectate de primari vor fi înregistrate într-un fișier electronic, transmiterea lor având și termen limită – 7 august. Potrivit AEP, primarii trebuie să aibă în vedere o serie de aspecte legate de modul de organizare a secțiilor de votare, care includ, obligatoriu, cerințe legale minimale, dar, mai ales, cerințe speciale pe vreme de pandemie. Astfel, sediile secțiilor de votare trebuie să asigure setul de condiții minimale privind locațiile în care acestea vor funcționa, precum și dotarea minimală a acestora, cum ar fi asigurarea generatoarelor de curent și a surselor alternative de energie electrică, grupurile sanitare să fie igienizate și accesibile și să nu fie limitat accesul la acestea, luarea măsurilor necesare pentru asigurarea siguranței participanților la procesul electoral, precum și securitatea materialelor electorale. În ceea ce privește cerințele speciale în perioadă de pandemie, AEP menționează că este obligatorie asigurarea igienizării și a dezinfectării spațiilor, asigurarea marcajelor pentru distanțarea fizică, punerea la dispoziția participanților la procesul electoral a facilităților existente la nivelul imobilelor în care sunt organizate secțiile de votare, respectiv grupuri sanitare accesibile, igienizate și dotate cu materialele necesare, aerisire, ventilare etc. Totodată, pentru a evalua modalitatea de stabilire a fluxurilor astfel încât să poată fi asigurată distanțarea fizică, afluierea/defluirea participanților la procesul electoral, precum și modalitățile de dezinfectare a acestora, informațiile solicitate de AEP mai vizează: numărul cabinelor de votare, suprafața sălii de votare, dacă în imobil se află o secție de votare unică sau un centru de votare, exteriorul imobilului, suprafața zonei de acces, grupul sanitar, aerisirea/ventilația.