Ieri, Poliţia Română şi Compania Naţională Căi Ferate, împreună cu Mercury 360, a demarat o campanie de prevenire a accidentelor prin electrocutare, produse în zonele feroviare.
„O fotografie pe tren poate părea o idee bună pentru o postare în social media, însă puțini sunt cei care știu riscurile pe care escaladarea unui vagon de tren le presupune, în principal cel de producere a arcului electric și al electrocutării la rețeaua de înaltă tensiune (27.000 volţi). Este important de știut faptul că arcul electric se poate produce fără un contact direct cu rețeaua de înaltă tensiune, iar pe lângă acesta, căderea de la înălțime poate produce traume grave, este, în contextul acţunii, avertismentul Poliţiei Române. Campania intitulată ,,Selfie-ul pe tren nu ia like-uri, ia vieți” – se derulează la nivel național, în perioada 17 iulie 2020 – 31 ianuarie 2021, iar pe parcursul acesteia un vagon de călători personalizat cu însemnele campaniei (vizual și mesaj) va fi atașat trenurilor care circulă în țară, pentru a transmite mesajul preventiv.
„În ultimii ani, zeci de tineri, de multe ori minori, au suferit accidente grave pentru un selfie pe tren. Dorința de faimă, în special pe rețele sociale, coroborată cu potențialul de risc victimal crescut al acestora, a condus la acest deznodământ tragic. Prevenirea victimizării minorilor este o prioritate pentru Poliția Română. Prin această campanie, încercăm să-i prevenim cu privire la riscul la care se expun dacă încearcă să urce pe trenurile/vagoanele staționate în gări sau depouri sau pe cele dezafectate; riscul de electrocutare este foarte mare. Ne dorim ca tot mai mulți tineri să conștientizeze cât de riscante sunt astfel de acțiuni, să înțeleagă pericolul generat de fenomenul arcului electric și să le transmită și prietenilor lor aceste informații, pentru a fi cu toții în siguranță. Să nu uităm: un selfie pe tren nu va lua like-uri, ci vieți.”, a justificat aceste demersuri comisarul șef de poliție Sorin Stănică, din cadrul Poliției Române.
De asemenea, pentru ca mesajul campaniei să ajungă mai ușor la public, a fost realizat un material video care prezintă, într-un mod simbolic, efectele electrocutării asupra a 3 emoticoane.
La rândul său, Liviu Ţurcanu, creative director al Mercury 360 a precizat: „Tema campaniei este foarte delicată. Targetul nostru este la vârsta rebeliunii, când orice semn venit din partea autorității – părinți, profesori etc. – li se pare o invitație la sfidare. De aceea, am căutat soluții creative, construite pe empatie, care să atragă atenția tinerilor, ca și cum mesajul ar veni din partea cuiva de vârsta lor. Înțelegem nevoia lor de a trăi experiențe inedite, dar și căutarea de locuri interesante în care să facă fotografii, așa cum fac și personajele din video-ul campaniei noastre; mai mult, înțelegem nevoia generației digitale de a-și exprima personalitatea în social media. De aceea, am ales să prezentăm consecințele selfie-ului pe tren într-un mod metaforic, desprins din lumea lor, care, vizual, pare la limita unui videogame, dar care, din păcate, se poate transforma în realitate”.