Violeta Stoica
Consiliul Județean Prahova are în implementare mai multe proiecte cu finanțare europeană, două dintre acestea vizând reabilitarea și modernizarea infrastructurii rutiere de legătură cu județe limitrofe. Este vorba, pe de o parte, despre modernizarea și reabilitarea drumurilor județene DJ 102K, DJ 102D și DJ 100C (toate din zona de central-estică a Prahovei, spre limita cu județul Ialomița) și, pe de altă parte, despre modernizarea și reabilitarea DJ 720, care pornește din DN1 și ajunge la limita cu județul Dâmbovița.
Contractele de finanțare pentru ambele proiecte, a căror valoare cumulată este de circa 220 de milioane de lei, au fost semnate anul trecut, însă a fost nevoie de reluarea procedurilor de achiziție fie din cauza ofertelor neconforme depuse de societățile de construcții, fie pur și simplu din cauza lipsei unor oferte.
În prezent, însă, se află în evaluare ofertele depuse pentru ambele proiecte, ceea ce înseamnă că în curând ar putea fi semnate contractele de execuție a lucrărilor.
Unul dintre proiectele aflate în derulare pe fonduri europene – modernizarea și reabilitarea drumurilor județene DJ 102K, DJ 102D și DJ 100C – a intrat în linie dreaptă, după lansarea procedurii de achiziție destinată parafării contractului de execuție a lucrărilor.
Potrivit documentației, cele trei drumuri județene trec prin intravilanul sau extravilanul localităților rurale Baba Ana, Ciorani, Ceptura, Fîntînele, Fulga, Sălciile, Vadu Săpat, Tomșani și ale orașelor Mizil și Urlați, o rețea locală de artere rutiere aflate în administrarea Consiliului Județean Prahova, care fac legătura cu județul Ialomița.
Modernizarea drumurilor menționate înseamnă, pe lângă refacerea completă a carosabilului, reabilitarea a șase poduri și construirea unuia nou, reabilitarea și construirea a zeci de podețe aflate pe traseele celor trei drumuri, piste de biciclete, trotuare, inclusiv căile de acces către locuințele aflate de-o parte sau de cealaltă a carosabilului.
46,03 kilometri din aceste trei drumuri vor intra în proiectul de modernizare. Conform documentației, traseul drumurilor județene ce fac obiectul contractului este situat în zona sud-estică a județului Prahova. Traseul studiat al drumului județean DJ 102K pornește la Km 0+000, din intersecția cu DJ 102C, în zona orașului Urlați, și străbate localitățile Cherba – Ceptura – Fîntînele – Ungureni (comuna Vadu Săpat) și se finalizează în Mizil, la Km 22+172.74, la intersecția cu DN 1B (E577), lungimea totală a acestuia fiind de 22,8 kilometri. Pe de altă parte, traseul luat în calcul al drumului județean DJ 102D se împarte în două tronsoane. Primul, de 2,2 kilometri, între limita județului Ialomița și intersecția cu DJ 100C în localitatea Sălciile, iar al doilea tronson, de un kilometru, de la intersecția cu DJ 100C în localitatea Mizil până la intersecția cu DN 1B (E 577), tot în Mizil.
Traseul pe care se vor efectua lucrări pe drumul județean DJ 100C pornește la km 0+000 din intersecția cu DJ 102D (sfârșitul primului tronson), din localitatea Sălciile, străbate Fulga de Jos, Fulga de Sus, Conduratu (comuna Baba Ana) și se finalizează la km 20+641, la intersecția cu DJ 102D (începutul celui de-al doilea tronson), în orașul Mizil.
Contractul care va fi încheiat pentru DJ 720 vizează realizarea lucrărilor pentru creșterea capacității portante, a vitezei medii de deplasare a autovehiculelor și a siguranței rutiere pe respectivul drum județean, în vederea îmbunătățirii accesibilității județului Prahova la rețeaua de transport TEN – T și către Polul de Creștere Ploiești.
Traseul drumului județean care face obiectul contractului este situat în zona sud-vestică a județului Prahova și pornește de la limita județului Dâmbovița, străbate localitățile Dițești, Filipeștii de Pădure, Călinești, Florești și se oprește la intersecția cu DN1 (E60), lungimea totală ridicându-se la aproape 15 kilometri. Valoarea estimată totală a contractului de lucrări este de 45,8 milioane de lei fără TVA.
Obiective specifice ale proiectului sunt, pe lângă lucrările la infrastructura drumului județean DJ 720, modernizarea trotuarelor de pe traseul propus pentru modernizare, în suprafaţă de 13.982 mp, până la sfârşitul perioadei de implementare a proiectului (anul 2022); amenajarea unui număr de 18 alveole staţii transport public de pe traseul propus spre modernizare; montarea a circa 3.400 de metri liniari de parapete de protecție, a 31 de indicatoare rutiere pe consolă alimentate cu celule fotovoltaice și a aproape 4.000 de metri liniari de benzi rezonatoare.