În contextul consecințelor pandemiei COVID-19, din dorința de a relua cât mai curând posibil competițiile, FRF a decis crearea unui grup de lucru pentru a identifica modificările și completările necesare pentru ROAF și RSTJF.
Grupul de lucru va fi alcătuit din reprezentați ai departamentului juridic FRF, LPF și AFAN, precum și din cei ai cluburilor de Liga 2, Liga 3, futsal și fotbal feminin din Comitetul Executiv FRF.
Aceștia vor analiza situația și vor stabili modificările necesare “Regulamentului de Organizare a Activității Fotbalistice” și „Regulamentului privind statutul și transferul jucătorilor de fotbal” cu norme aplicabile exclusiv în această situație de criză, respectiv finalul sezonului 2019/2020.
FRF dorește ca reluarea activității fotbalistice să se poată face cât mai curând, imediat ce acest lucru va fi posibil, dar pentru asta e nevoie să se clarifice situația contractuală a fotbaliștilor, mai bine de o treime din angajamente expirând la 30 iunie, când, clar, campionatul actual nu va fi ”finalizat”, obiectivul fiind să se reia competițiile și sezonul să se încheie pe teren, chiar dacă acesta va fi prelungit.
Astfel, se dorește crearea unui concept unitar dedicat disputării meciurilor, cu un număr minim de persoane implicate în organizare și cu un timp minim de implicare pentru acestea, de la responsabilii pentru buna desfășurare a meciului până la reprezentanții media. De asemenea, se va stabili și un protocol medical care să fie respectat de toate cluburile angrenate în competiție.