N. D.
Izolarea socială, impusă de starea de urgență la nivel național, a pus persoanele vârstnice și pe cele cu mobilitate redusă în dificultate, chiar în imposibilitatea de a-și procura alimente și bunuri de strictă necesitate. În sprijinul acestora au venit diverse instituții și asociații, printre care și Fundația Regală Margareta a României, care a anunțat că organizează în acest sens o amplă campanie de voluntariat, pentru a facilita accesul la cumpărături, dar și pentru alte acțiuni.
Dar, având în vedere faptul că mulți nu pot comanda online, pentru că nu folosesc platforme sau mijloace de plată digitale, cu scopul de a face accesibile cumpărăturile la domiciliu pentru vârstnicii singuri și persoanele care nu se pot deplasa și nu folosesc internetul, fundația menționată s-a alăturat acțiunii inițiate de Kaufland România și Glovo, pentru a le oferi posibilitatea să realizeze cumpărăturile necesare telefonic, cu plata ramburs. Acest nou serviciu, creat special pentru a deservi persoanele de peste 65 de ani și pe cele cu dizabilități, le permite acum plasarea telefonică a comenzii printr-o linie dedicată, livrarea acesteia la domiciliu prin serviciu gratuit, precum și plata cumpărăturilor numerar la primire. Astfel, la numărul de telefon 0720.00.95.95 (tarif normal), în intervalele luni-sâmbătă: 08:30-21:30 și duminică: 08:30-20:00, pot fi plasate comenzi, de la o distanță de maximum 6 km față de magazinele Kaufland implicate în acest program.
Echipe de voluntari ai fundației sunt mobilizate în 14 orașe- printre care se regăsește și Ploieștiul – și asigură pregătirea coșurilor de cumpărături pentru vârstnici. Voluntarii care doresc să participe la această acțiune se pot înscrie printr-un mesaj pe adresa voluntar@principesa.ro, aceștia urmând să participe și pentru susținerea altor acțiuni umanitare în sprijinul vârstnicilor care nu mai au pe nimeni.