N. D.

Având în vedere că epidemia de coronavirus a blocat total domeniul turismului, iar mulți dintre români își programaseră să plece în vacanță, luându-și chiar bilet, reprezentanții guvernamentali au anunțat că vin în întâmpinarea acestora prin punerea la dispoziție a unei linii telefonice speciale. Concret, la nivelul Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri – Direcția Generală Turism a fost instituit un call-center destinat persoanelor care au întrebări referitoare la reprogramarea călătoriilor, anularea acestora și implicit rambursarea sumelor achitate pentru pachetele de servicii, în contextul situației epidemiologice actuale. Numărul de telefon este: 0751.122.311 și se poate apela de luni până joi, între orele 9:00 – 17:00, iar vineri, între orele 9:00 – 14:30. Precizându-se că numărul de telefon menționat trebuie să fie apelat doar de către persoanele care au avut de suferit de pe urma anulării călătoriei, reprezentanții de la Direcția Generală de Turism au făcut și următoarele recomandări:” În măsura în care doriți să solicitați amânarea călătoriei pentru o dată ulterioară sau restituirea sumelor achitate, vă recomandăm să faceți o cerere în scris către operatorul economic. Totodată, vă adresăm rugămintea de a lua în considerare volumul mare de solicitări la nivelul operatorilor economici din domeniul turismului și de a trata cu răbdare și înțelegere demersurile întreprinse de aceștia pentru soluționarea cu succes a solicitării dumneavoastră.
În contextul pandemiei provocate de noul coronavirus, care a afectat pe multiple planuri viața obișnuită a cetățenilor, începând cu sfera mobilității, care include și activitățile turistice, vă sfătuim să tratați lucrurile cu calm și să evaluați obiectiv fiecare situație în parte, în sensul identificării perioadei în care se poate călători în mod rezonabil la destinație, având în vedere riscul pentru sănătate și viață”.