F.T.
După ce la nivelul Judecătoriei Ploieşti s-a luat o serie de măsuri cu privire la resticţionarea activităţii cu justiţiabilii, în contextul riscului contaminării cu coronavirus – prezentate în ziarul de ieri -, şi Tribunalul Prahova a anunţat, prin intermediul unui comunicat de presă, mijloacele de prevenţie luate la nivelul acestei instituţii. Printre acestea, se numără: *Restrângerea contactului nemijlocit cu publicul al personalului care îşi desfăşoară activitatea în cadrul Compartimentelor Registratură, Arhivă şi Biroul de Relaţii şi Informaţii Publice prin: a) Limitarea programului cu publicul după cum urmează: Compartimentul Arhivă : Marţi şi Joi, orele 09.00-11.00 ( 09.00-10.00 program eliberare înscrisuri şi 10.00-11.00 program studiu dosare şi termen grefă deţinuţi); Compartimentul Registratură : Marţi şi Joi, orele 09.00-11.00;Biroul de relaţii şi informaţii publice : Luni şi Miercuri, orele 09.00-11.00; Biroul Apostilă : marţi între orele 11.00-13.00. De asemenea, se recomandă utilizarea aplicaţiei TDS, care asigură accesul electronic la dosare al justiţiabililor, avocaţilor, procuratorilor, curatorilor, experţilor, atât pentru studierea acestora, cât şi pentru eliberarea de înscrisuri, conform instrucţiunilor afișate la sediul instanţei şi pe portalul Tribunalului.(…) Programul cu publicul al Compartimentului Registratură se va desfăşura, pentru toate secţiile Tribunalului Prahova, la parter, camera 4.Programul cu publicul al Biroului de Relaţii şi Informaţii Publice se va desfăşura în zilele de luni şi miercuri, între orele 9.00-11.00, la parter, în camera 7 (în arhiva Secţiei a II-a Civilă, de Contencios Administrativ şi fiscal). Programul cu publicul al Biroului Apostilă se va desfăşura marţi între orele 11.00-13.00, la parter, în camera 7 (în arhiva Secţiei a II- a Civilă)”. În ceea ce priveşte accesul publicului în compartimentele Registratură, Arhivă şi Biroul de Relaţii şi Informaţii Publice, acesta se va face astfel: La Compartimentele Registratură şi Biroul de Relaţii şi Informaţii Publice va fi permis accesul, pe rând, numai al câtei unei singure persoane; la Compartimentul Arhivă va fi permis accesul simultan a două persoane, cu condiţia păstrării distanţei de aproximativ 1,5 metri, atât faţă de personal, cât şi faţă de cealaltă persoană prezentă; zilnic, la intrarea în instiţuţie, în intervalul 09.00- 13.00, va fi amplasată o cutie poştală special destinată pentru depunerea corespondenţei/înscrisurilor de către justiţiabili, sub paza jandarmilor. Persoanele care vor depune înscrisuri în cutia poştală sunt obligate să le prezinte în plicuri sigilate. Personalul din cadrul compartimentelor respective va prelua corespondenţa/ înscrisurile depuse în cutia poştală amplasată la intrarea în instituţie, de două ori pe zi, respectiv la orele 11.30 şi 13.30.Persoanele care vor depune înscrisuri în cutia poştală nu vor primi număr de înregistrare în momentul depunerii, ci ulterior. (…). Accesul părţilor, martori, avocaţi, procuratori, curatori, experţi, interpreţi, traducători etc. se va realiza pe loturi de câte cinci dosare în ordinea stabilită pe lista de şedinţă, alocându-se un interval de aproximativ 30 de minute pentru fiecare lot. (…) Listele de şedinţă cu precizarea intervalului orar planificat se vor afişa şi la intrarea în instituţie, putând fi consultate şi pe portalul Tribunalului Prahova, începând cu data de ieri. * Amplasarea la intrarea în instituţie, în sălile de judecată şi compartimentele din cadrul instanţei care desfăşoară program cu publicul, a unor dezinfectante special destinate pentru uzul publicului/justiţiabililor; * Dotarea sălilor de judecată cu astfel de dezinfectante şi pentru membrii completului de judecată, procuror şi grefier; Dotarea grefierilor de şedinţă, care participă la şedinţele de judecată, cu măşti şi mănuşi de unică folosinţă, pentru a fi utilizate în momentele în care iau contact nemijlocit cu publicul, până la momentul intrării completului de judecată; * Dotarea personalului din compartimentele care desfăşoară activitate cu publicul, cu măşti şi mănuşi de unică folosinţă;.*Dotarea personalului de escortă a persoanelor private de libertate cu dezinfectant/alcool, pentru a asigura dezinfectarea acestor persoane înainte de accesul în sălile de judecată sau în compartimentele Arhivă/Registratură. *Afişarea unor anunţuri la intrarea în instituţie, în sălile de judecată şi compartimentele din cadrul instanţei care desfăşoară program cu publicul cu privire la comportamentul necesar a fi adoptat, în scopul prevenirii infectării cu acest virus, respectiv păstrarea unei distanţe minime de 1,5 metri faţă de persoanele cu care se intră în contact.*Dezinfectarea, igienizarea şi aerisirea tuturor spaţiilor (birouri, holurile de acces, săli de judecată, camere de consiliu, registratura, arhivă, BIRP) din cadrul instituţiei, de cel puţin două ori/zi, de către personalul de serviciu, care va fi suplimentat, în acest sens, în schimbul de zi.* Se interzice accesul în sediul Tribunalului Prahova a persoanelor cu privire la care autorităţile române competente au dispus măsuri de carantină sau de autoizolare, până la expirarea acestora. Persoanele care se află în această situaţie, care sunt citate în dosarele aflate pe rolul instanţei, au obligaţia de a înştiinţa completul de judecată despre această situaţie, în scris sau prin poştă electronică”.