Inspectoratul Teritorial de Muncă Prahova a anunţat că activitatea de relaţii cu publicul nu este suspendată, astfel încât există posibilitatea depunerii de documente şi la registratura instituţiei, doar activitatea de acordare a audienţelor la sediul instituţiei fiind sistată până la data de 31 martie.
Totuşi, ITM Prahova a ţinut să precizeze: „În vederea reducerii pe cât posibil a riscului de îmbolnăvire, adresăm rugămintea ca petiţiile să fie transmise cu precădere prin e-mail, iar atunci când prezenţa fizică este necesară la sediul nostru, să se păstreze distanţa de siguranţă de cel puţin 1 metru faţă de celelalte persoane. Datele de contact ale instituţiei sunt: e-mail: itmprahova@ itmprahova.ro; telefon/fax: 0244 510 372”.

Angajatorilor li se recomandă măsuri de flexibilizare a activităţii de la locul de muncă

ITM Prahova a făcut publice şi o serie de informaţii de care vor trebui să ţină cont angajatorii. Astfel, potrivit unui comunicat de presă transmis ieri de instituţia menţionată, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS) recomandă trei măsuri de flexibilizare a raporturilor de muncă în contextul suspendării cursurilor școlare în unitățile de învățământ, fapt care poate genera necesitatea ca unul dintre părinți să rămână la domiciliu pentru supravegherea copilului minor, dar și în cazul în care se consideră că prezența lucrătorilor la locul de muncă ar putea constitui un risc.
Este vorba despre următoarele propuneri: Stabilirea unor programe individualizate de muncă, programe care să fie realizate cu acordul sau la solicitarea salariatului în cauză, dar cu respectarea duratei maxime legale a timpului de muncă; modificarea temporară a locului de muncă la domiciliul salariatului sau prin acordul părților, cu precizarea în mod expres în decizia sau, după caz, în actul adițional de modificare a locului de muncă, a următoarelor elemente: faptul că salariatul lucrează de la domiciliu; perioada în care se aplică această măsură; programul în cadrul căruia angajatorul este în drept să controleze activitatea salariatului său și modalitatea concretă de realizare a controlului; obligația angajatorului de a asigura transportul la și de la domiciliul salariatului, după caz, al materiilor prime și materialelor pe care le utilizează în activitate, precum şi al produselor finite pe care le realizează.
Cea de-a treia măsură vizează pisibilitatea desfăşurării activității prin telemuncă, în urma încheierii unui act adițional la contractul individual de muncă, atunci când îndeplinirea atribuțiilor specifice funcției, ocupației sau meseriei pe care o deține salariatul presupune folosirea tehnologiei informației și comunicațiilor.
„MMPS solicită angajatorilor, dar și salariaților să dea dovadă de flexibilitate și de deschidere în ceea ce privește stabilirea unor programe de lucru individualizate și în vederea menținerii unor relații de muncă normale și corecte. Se apreciază că, în măsura în care nu există un indiciu clar privind infectarea la locul de muncă, activitatea trebuie să se desfășoare în condiții normale, cu asigurarea tuturor condițiilor de igienă și de protecție a salariaților. MMPS analizează și posibilitatea de a acorda zile libere sau concedii, în situația în care lucrurile vor evolua în sens negativ”, se mai arată în comunicatul de presă transmis ieri de ITM Prahova.