• Şapte măsuri luate de Ministerul Educaţiei
Aproximativ 3 milioane de elevi stau acasă începând de ieri și până în 22 martie, cu posibilitatea de prelungire a măsurii, care a fost luată pentru a limita răspândirea infecțiilor cu noul tip de coronavirus, potrivit Hotnews.
Creşele, grădiniţele, şcolile primare şi gimnaziale, liceele şi şcolile profesionale şi-au întrerupt cursurile, după cum a decis Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă. After-schol-urile rămân deschise.
„Această măsură se referă la toate unităţile de învăţământ preuniversitar, fie de stat, fie învăţământ particular. Este vorba despre unităţile de învăţământ preşcolar, adică grădiniţe, primar, gimnazial, liceal şi postliceal. Toate unităţile de învăţământ preuniversitar”, a declarat ministrul Educaţiei, Monica Anisie.
Iată cele şapte măsuri luate de Ministerul Educației după închiderea școlilor:
Ministerul Educației a transmis inspectoratelor școlare mai multe măsuri pe care trebuie să le aibă în vedere:
1. Simulările pentru Evaluarea Națională, examenul de Bacalaureat, dar și diferite probe practice sau diverse concursuri se vor amâna până la o dată care va fi comunicată ulterior.
2. Înscrierea pentru clasa pregătitoare se va realiza în continuare, online, iar validarea înscrierii se va prelungi cu o săptămână, după deschiderea școlilor. Totodată, și activitatea de evaluare psihosomatică pentru clasa pregătitoare se va amâna până după reluarea cursurilor.
3. Consiliile de Administrație ale unităților de învățământ vor decide modalitatea legală de recuperare a procesului educațional afectat de suspendarea cursurilor în perioada 11-22 martie 2020.
4. Ministerul Educației și Cercetării încurajează realizarea de cursuri-suport pentru elevi, asistate de tehnologie. Chiar dacă ele nu înlocuiesc cursurile clasice, acestea au rolul de a menține comunicarea între elevi și cadrele didactice.
5. Toate activitățile extrașcolare sunt anulate până la o dată care va fi comunicată ulterior.
6. Activitățile din cadrul programului „Școală după școală” (afterschool) care funcționează în unitățile de învățământ de stat sau particulare se vor suspenda pe această perioadă.
7. De asemenea, conform hotărârii CNSSU, programele de studii privind schimbul de experiență, respectiv stagiile de practică în spitale ale studenților și cursanților școlilor postliceale sanitare se suspendă până la data de 31.03.2020, dacă nu au fost începute anterior datei adoptării prezentei hotărâri (nr.6/09.03.2020)
Profesorii pot folosi aplicațiile educaționale oferite gratuit de Google și Microsoft: G Suite Education și Office 365 A1, arată ministrul Educației într-o adresă trimisă marți către inspectoratele școlare, adresă în care spune că încurajează realizarea de cursuri suport pentru elevi, asistate de tehnologie.
De asemenea, mai arată MEC, în acest demers profesorii vor fi susținuți de Casa Corpului Didactic și de experții e-learning din cadrul proiectului CRED, prin care sunt pregătiți 55.000 de profesori.
În același document, Ministerul Educației arată că în parteneriat cu Televiziunea Română va realiza cursuri pentru toate nivelurile de învățământ, cu prioritate pentru clasele a VIII-a și a XII-a, pentru a asigura continuitatea în pregătirea în vederea susținerii examenelor naționale.
”Detaliile privind grila de programe pentru Teleșcoală vor fi comunicate în cel mai scurt timp. Profesorii pot menține în această perioadă legătura cu elevii lor prin orice mijloace tehnice de comunicare”, se arată în adresa către inspectoratele școlare.
CNE face apel la elevi şi profesori să nu trateze suspendarea cursurilor ca pe o vacanţă
Reprezentanţii elevilor din România fac apel la elevi şi la părinţii acestora să nu trateze suspendarea cursurilor drept o vacanţă şi să evite expunerea în spaţii publice, potrivit Agerpres.
„Nu recomandăm, pe această cale, cluburile private de tip after-school şi unităţile private de învăţământ preuniversitar care au decis să îşi continue activitatea, în ciuda recomandărilor emise de autorităţile competente. Siguranţa elevilor, nu profitul acestor entităţi trebuie să primeze”, precizează sursa citată. Consiliul Naţional al Elevilor salută iniţiativa Ministerului Educaţiei şi Cercetării de a organiza cursuri în regim online şi de a dezvolta platforme conţinând resurse educaţionale deschise, însă atrage atenţia că nu toţi elevii vor avea acces la aceste resurse, deoarece sute de copii din România nu au internet. Totodată, CNE se declară solidar cu opinia sindicatelor din educaţie, considerând că „atât profesorii, cât şi personalul nedidactic trebuie să beneficieze de suspendarea cursurilor, desfăşurându-şi activitatea la domiciliu, nu în unităţile de învăţământ preuniversitar, adevărate focare de infecţie”.