Peste 7.000 de teze de doctorat vor fi făcute publice, în curând, de Ministerul Educației, iar școlile doctorale vor fi analizate de evaluatori internaționali, a anunțat ministrul Educației, Monica Anisie.
„La acest moment, sunt 55 de instituții organizatoare de studii universitare de doctorat, patru sunt instituții particulare, una este Academia Română. Sunt 214 școli doctorale și trebuie să va spun că sunt peste 400 de domenii de doctorat în România, la acest moment. Iar în ceea ce privește numărul de programe de studii, sunt peste 21.000 de programe, dar trebuie să fac precizarea aici că fiecare student reprezintă un program de doctorat, deci avem peste 21.000. Legea Educației Naționale prevede foarte clar că aceste teze de doctorat sunt publice, ca atare, trebuie să pun în aplicare. Iată a venit cred momentul să punem în aplicare și această prevedere a legii. Am solicitat unității executive de la nivelul ministerului – UEFISCDI, cum este cunoscută în spațiul public – să începem să facem publice aceste teze de doctorat”, a spus Monica Anisie, miercuri, la Realitatea Plus, potrivit Mediafax şi Hotnews.
Ea a precizat că în format electronic există la acest moment, în cadrul registrului, peste 7.000 de teze de doctorat, pe care, în curând, Ministerul Educației le va face publice: „7.000 de teze vor fi la dispoziția publicului”.
Ministrul a mai spus că și metodologia evaluării școlilor doctorale va fi publicată, în curând, în Monitorul Oficial.
Potrivit Monicăi Anisie, Ministerul Educației a transmis către Monitorul Oficial această metodologie, care vine cu schimbări, adică există termene clare să se facă evaluarea școlilor doctorale, iar din această procedură de evaluare vor face parte și evaluatori externi.
„Trebuie să conferim încredere și să facem până la urmă această evaluare a școlilor doctorale, ce nu s-a făcut până acum. Din 2011, legea prevede această evaluare a școlilor doctorale și iată că suntem în 2020 și nu s-a făcut sau nu s-a vrut să se facă. Acum, în 45 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial, trebuie să înceapă să se facă această evaluare de către ARACIS (…) Vom avea, deci, nu numai o evaluare corectă, dar și obiectivă. Fiecare școală doctorală trebuie să își realizeze raportul de autoevaluare, atât în limba română, cât și în limba engleză, tocmai pentru a putea da posibilitatea celor care evaluează și sunt evaluatori internaționali, să evalueze școală doctorală”, a adăugat Anisie.