• Bogdan Toader: modernizarea acestei artere rutiere este un proiect început deja de Consiliul Județean Prahova
Violeta Stoica
Liberalii, în marea lor “luptă” pentru rezolvarea urgentă a problemelor societății românești, arată că pot să descopere inclusiv gaura de la covrig, în avântul lor spre a influența alegătorii în calea spre alegerile locale și parlamentare din acest an, anticipate sau la termen!
Săptămâna trecută, actualul ministru liberal al Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat că aglomerația pe Valea Prahovei poate fi combătută cu proiecte de genul centurilor ocolitoare pentru orașele Comanic și Bușteni și asfaltarea/modernizarea drumului județean dintre Câmpina și Săcele.
Ceea ce nu spune domnul ministru al Transporturilor este că aceste “soluții salvatoare” descoperite de către liberalii din echipa sa sunt de multă vreme puse pe tapet, unele chiar începute de către Consiliului Județean Prahova.
Altele – centurile ocolitoare pentru orașele Bușteni și Comarnic, localitățile pe raza cărora se formează cozile kilometrice de mașini de sărbători sau în weekenduri – se află pe undeva prin ministerul pe care vremelnic îl conduce Lucian Bode. Pentru că pentru aceste două proiecte au fost organizate licitații și au fost încheiate inclusiv contracte de elaborare a studiilor de fezabilitate și de lucrări.
Proiectul privind transformarea drumului județean 102 I Câmpina – limita cu județul Brașov este, de asemenea, unul vechi, pentru care autoritățile prahovene au făcut demersuri inclusiv când Ministerul Transporturilor era condus de actualul premier, Ludovic Orban.
Deși, la vremea respectivă, adică în anul 2008, Ludovic Orban – cunoscând în amănunt situația – a făcut promisiuni de susținere a unor proiecte ale autorităților prahovene, printre care se afla și DJ 102I Câmpina – Valea Doftanei – limita cu județul Brașov – Săcele. Aici s-a și oprit așa-zisul suport al fostului ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, pentru construirea unei variante reale la traficul în creștere la vremea respectivă de pe DN1 și a descongestionării ciculației pe Valea Prahovei.
Acum Bode, ministrul aceluiași Orban, vine cu “soluții” pentru a reduce aglomerația pe Valea Prahovei. Însă ori nu știe, ori îi e rușine (că tot se poartă declarativ) să spună că proiectele propuse acum ca variante la DN1 sunt hăt, vechi de pe vremea când șeful său de partid și de guvern avea în mână frâiele la Ministerul Transporturilor. Și nu a urnit nimic în această privință.
Tocmai de aceea, prahovenii sunt sătui de promisiuni. Vor rezolvări concrete, nu vorbe. Mai mult decât atât, trebuie precizat că, înainte de asumarea răspunderii pe Legea bugetului de stat pe anul 2020, Guvernul Orban a primit de la parlamentarii de Prahova ai PSD un amendament prin care aceștia solicitau finanțarea obiectivului de investiții modernizare DJ 102 I Valea Doftanei – limita cu Brașov. Răspunsul îl ghiciți, probabil: amendamentul nu a fost băgat în seamă și, prin urmare, propunerea a rămas în aer.
• Contract pentru modernizarea DJ 102 I, semnat de CJ
În fiecare an, Consiliul Județean Prahova include tronsoane din DJ 102 I în programul de asfaltări, astfel încât drumul aflat în administrarea autorității județene să fie menținut la un grad de viabilitate normal. Pe de altă parte, însă, pe lângă întreținerea acestei artere care face legătura între municipiul Câmpina și Valea Doftanei, un alt proiect al CJ – care a primit finanțare de la Guvernul Dăncilă – modernizarea acestei căi rutiere de la ieșirea din Valea Doftanei spre limita cu Brașovul, se află în lucru, trecând deja de faza de licitație.
Contractul semnat de Consiliul Județean Prahova pentru realizarea proiectului tehnic și pentru construirea primilor 2,5 kilometri de drum este în derulare. Deși 2,5 kilometri ar putea părea puțin, este un început care va ajuta inclusiv extinderea zonei turistice de la ieșirea din Valea Doftanei, până acum prea puțin accesibilă pe drumul pietruit existent.
Pentru că traseul drumului actual, pietruit, nu poate fi schimbat, din cauza reliefului, proiectul este unul deosebit de dificil, în special pentru că pe cei 2,5 kilometri trebuie construite și două poduri și mai multe podețe care să facă posibilă crearea unei căi rutiere moderne.
Șeful CJ Prahova, Bogdan Toader, a declarat, pentru ziarul Prahova, că modernizarea drumului județean DJ 102 I de la Valea Doftanei spre limita cu județul Prahova este un proiect dificil, nefiind vorba doar despre o simplă asfaltare. “Se poate vorbi chiar despre construirea unui nou drum, pentru că se va lucra atât la infrastructură, cât și la elemente complet noi, cum sunt poduri, podețe, canalizare și, în unele locuri, mutări de rețele electrice. Însă, dincolo de dificultățile inerente unui proiect amplu de infrastructură rutieră, este un început pe care îl așteptam de multă vreme. Sperăm să obținem finanțare pentru continuarea modernizării DJ 102 I, spre limita cu județul Brașov, astfel încât să putem vorbi cu adevărat despre o variantă reală la DN1 și la DN1A”, afirmă șeful administrației județene.