N. D.

După desemnarea, prin tragere la sorţi, a preşedinţilor secţiilor de votare şi a locţiitorilor acestora, instituţiile abilitate continuă desfăşurarea etapelor prevăzute în procesul de organizare şi desfăşurare a alegerilor prezidenţiale. Astfel, ieri, au debutat la Ploieşti, la Palatul Administrativ, instruirile cu președinții și locțiitorii din cele 623 de secții de votare din judeţ. Acestea vor continua şi astăzi, fiind organizate de Biroul Electoral Judeţean (BEJ) Prahova și Autoritatea Electorală Permanentă, cu participarea prefectului Mădălina Lupea. Trebuie menţionat însă faptul că, pentru prima dată în ultimii 30 de ani, după finalizarea procesului electoral, respectiv numărarea şi centralizarea buletinelor de vot, pentru o mai bună organizare, sacii cu buletinele de vot și celelalte materiale vor fi preluate, de către BEJ Prahova, la Sala Sporturilor Olimpia din Ploieşti, şi nu la Palatului Administrativ. Drept pentru care, persoanelor participante la instruiri li se va explica, pe lângă informaţiile ce ţin strict de desfăşurarea procesului electoral, şi traseul pe care îl vor urma pentru limitarea timpului efectiv de predare a buletinelor de vot.
Alegerile prezidențiale se vor desfășura în data de 10 noiembrie- primul tur de scrutin, respectiv 24 noiembrie – turul doi.
De precizat că, astăzi, Instituția Prefectului Prahova va prelua, sub pază asigurată de angajații Inspectoratului Județean de Jandarmi Prahova, buletinele de vot și celelalte materiale necesare alegerilor prezidențiale din data de 10 noiembrie. De la Monitorul Oficial vor fi ridicate 724.081 buletine de vot, de la R.A. Monetăria Statului vor fi preluate 3.115 ștampile cu mențiunea ”Votat”, iar de la Imprimeria Națională- 673.750 de timbre autocolante. Aceste materiale vor ajunge ulterior în cele 623 de secții de votare din județul Prahova, dintre care 157 sunt în Ploiești.