Începând cu data de 22 noiembrie, InfoCons – Organizaţie de Protecţie a Consumatorilor – a iniţiat o campanie al cărei scop este denunţarea practicilor incorecte în domeniul imobiliar.
Potrivit unui anunţ al InfoCons, a fost iniţiat numărul 021-9615 cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele, prin intermediul căruia persoanele interesate au posibilitatea depunerii de sesizări, dar pot beneficia şi de consiliere şi informare atunci când se confruntă cu publicitate înşelătoare în imobiliare. Campania se adresează acelora care doresc să achiziționeze un imobil nou într-un cartier rezidențial, atât în perioada de semnare a precontractelor, cât și după achiziția acestora, dar au parte, în final, de publicitate înşelătoare. “Afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul! După 30 de ani, în loc să avem cu adevărat o piață în domeniul construcțiilor și imobiliarelor la nivel european, pe aceste segmente am rămas în afara Uniunii Europene. Materiale de construcții îndoielnice, publicitate înșelătoare la vânzarea imobilelor în ansamblurile rezidențiale, consumatori care nu își cunosc drepturile, vânzători care nu își îndeplinesc obligațiile etc.
Cei care sunt în căutarea unui imobil sau deja l-au achiziţionat își pot apăra drepturile și pot lua atitudine când acestea le-au fost încălcate sau nu au fost respectate. Dacă aceștia au o problemă legată de protecția consumatorilor pot apela la numărul destinat acestui proiect și pot solicita informații utile. Publicitatea înșelătoare – în materialul de prezentare apar ample spații verzi, piscine, locuri de joacă, dar în realitate nu este aproape nimic, materiale de construcții neconforme – gresie, faianță, țevi, racorduri de o calitate îndoielnică de cele mai multe ori fără certificări europene, clauze contractuale abuzive – toate acestea trebuie stopate și drepturile consumatorilor trebuie respectate”, se arată într-un anunţ al InfoCons despre campania menţionată.