În bugetul societății de transport public din Ploiești – Transport Călători Express – una dintre cele mai importante cheltuieli, alături de salariile angajaților, este cea legată de piesele de schimb. Anual, din cauza vechimii impresionante a mijloacelor de transport în comun, Transport Călători Express bagă bani cu ghiotura în piese de schimb și, uneori, mai și rămâne datoare la furnizori. Pentru că nu are încotro! Până vor fi finalizate achizițiile de autobuze, troleibuze și tramvaie noi de către Ministerul Dezvoltării Regionale, Transport Călători Express trebuie să se mulțumească doar cu cele 10 autobuze noi (din cele 50 anunțate în urmă cu un an, de către primarul Adrian Dobre) și cu cârpelile cu piese de schimb ale celor aflate încă în circulație pe traseele din Ploiești.
Anual, TCE achiziționează piese de schimb, aproape totul, mai puţin caroseria! Autobuzele BMC și ISUZU sunt ținute în viață prin “transplanturi” repetate, iar săptămâna trecută, TCE a lansat o nouă licitație pentru cumpărarea de motoare Diesel, cutii de viteze, direcții, alte piese și componente mecanice și electrice care să fie folosite pentru mijloacele de transport precizate.
Aproape 100.000 de euro, la această valoare sunt estimate costurile doar pentru această achiziție de piese de schimb, ceea ce înseamnă că, în ultimii ani, din cauza faptului că nu s-a înnoit parcul auto al TCE, fonduri considerabile merg către furnizorii de componente.
În tot acest timp, celelalte 40 de autobuze noi care ar trebui să ajungă la Ploiești (din lotul celor 50 cu care se lăuda anul trecut primarul Adrian Dobre) sunt, bine-mersi, în fabrică sau în stocul furnizorului…