V. Stoica
O campanie inedită, care își propune să readucă elevii de gimnaziu în realitate, prin renunțarea la mediul online, va avea loc în acest weekend și la sfârșitul săptămânii viitoare, în câteva școli din județul Prahova.
Inițiativa le aparține reprezentanților Asociației Culturale Philmys, care desfășoară și în județul Prahova „CampaniaDa. Educația la firul ierbii” – un proiect cultural-educativ itinerant ce își propune să readucă în atenția elevilor de gimnaziu jocurile offline, ca alternativă la timpul liber petrecut predominant în mediul online.
Potrivit Asociației Culturale Philmys, în acest weekend sunt stabilite vizite la Colegiul Național „Nicolae Iorga” Vălenii de Munte (în cursul zilei de astăzi) și mâine la Colegiul „Ferdinand I” Măneciu. La finalul săptămânii viitoare, campania va ajunge sâmbătă, 2 noiembrie, la Școala Gimnazială „Dumitru Brezeanu” Teișani, iar duminică, 3 noiembrie, la Liceul Teoretic „Șerban Vodă” Slănic.
Conform membrilor asociației, „CampaniaDA. Educația la firul ierbii” propune mai multe activități, printre care reprezentarea unui spectacol interactiv neconvențional de teatru îngemănat cu un spectacol de dans și susținerea a 7 tipuri de ateliere de educație non-formală sub forma unui picnic cultural (Improvizație cu elemente specifice artei teatrale; Expresivitate non-verbală prin dans; Comunicare eficientă; Jocuri offline; Orientare și construcție prin gândire asociativă; Ideograme și origami; Jocuri de precizie, îndemânare și perspicacitate).
În afara localităților din județul Prahova, atelierele vor fi derulate și în cadrul Secției de Neurologie Pediatrică a Spitalului Clinic de Psihiatrie Prof. Dr. Alexandru Obregia din București, tot în Capitală urmând să aibă loc și o proiecție de film documentar pe tema proiectului, urmată de o dezbatere în cadrul Facultății de Geografie a Universității București.
Proiectul „CampaniaDa. Educația la firul ierbii” este cofinanțat de Administrația Fondului Național Cultural (AFCN), iar participarea este gratuită la toate activitățile din cadrul proiectului.