Vedeta americană de reality-show Kim Kardashian a anunţat că a renunţat la ideea de a acorda denumirea „Kimono” noii sale game de lenjerie modelatoare, după ce a fost aspru criticată pe reţelele de socializare şi acuzată de apropriere culturală, informează AFP, preluată de Agerpres.”După o perioadă de gândire, îmi voi lansa marca de lenjerie modelatoare sub un alt nume”, a dezvăluit vedeta americană celor 142 de milioane de admiratori ai săi de pe reţeaua de socializare Instagram. „Îi ascult mereu pe oameni, învăţ şi mă dezvolt – apreciez pasiunea şi perspectivele diverse pe care oamenii mi le aduc”, a explicat ea, spunând totodată că a avut cele mai bune intenţii atunci când a anunţat că va lansa această gamă. Soţia rapperului Kanye West, care şi-a creat propria marcă de produse de înfrumuseţare, ce include parfumuri şi articole vestimentare, a dezvăluit săptămâna trecută pe Instagram că noua sa gamă de lenjerie modelatoare se va numi „Kimono” – o denumire care ar reprezenta un joc de cuvinte inspirat de prenumele său. Ea a declanşat însă foarte repede o adevărată furtună pe reţelele de socializare, mai mulţi internauţi acuzând-o că denigrează tradiţionalul produs vestimentar japonez.Daisaku Kadokawa, primarul oraşului Kyoto, i-a cerut într-o scrisoare publică să renunţe la acea denumire. Autorităţile din fosta capitală imperială a Japoniei şi-au exprimat îngrijorările legate de „promovarea unei înţelegeri incorecte a ceea ce reprezintă chimonoul din cauza puterii de influenţă pe care o deţine doamna Kardashian”. Chimonoul, îmbrăcăminte tradiţională japoneză, se înscrie „într-o cultură cu care ţara noastră se mândreşte în lumea întreagă”, a declarat ministrul nipon în faţa reprezentanţilor presei. „În Statele Unite, chimonoul se bucură de mare notorietate şi sper că autorităţile americane vor efectua controalele necesare” pentru a se asigura că o astfel de marcă nu va fi înregistrată pe viitor, a precizat el.