România a fost promovată în cadrul „Zilei porţilor deschise” la instituţiile europene din Bruxelles, care a avut loc sâmbătă. Standul ţării noastre a fost conceput sub o formă interactivă, inclusiv prin intermediul unor instalaţii digitale, precum Butterfly Effect, potrivit Mediafax. Astfel, mii de persoane care au vizitat Consiliul UE au avut ocazia să afle mai multe informaţii despre România care deţine pentru prima oară Preşedinţia Consiliului UE. „Acest eveniment de maximă vizibilitate la nivelul instituţiilor UE reprezintă un prilej excelent de familiarizare a celor care vizitează Consiliul cu ţara noastră, în calitatea sa de Preşedinţie a Consiliului UE. Promovăm aşadar România digitală, interactivă, creativă, elemente care se regăsesc printre priorităţile Preşedinţiei române a Consiliului UE. Iar vizitatorii au fost încântaţi. Este o plăcere să descoperim ce succes are standul României”, a declarat Luminiţa Odobescu, Ambasadorul României la UE, potrivit unui comunicat de presă al Reprezentanţei permanente a României la UE. De asemenea, vizitatorii au fost invitaţi să participe la concursuri de cunoştinţe generale despre România sau să explice în câteva cuvinte „ce înseamnă UE pentru mine?”, fiind premiaţi cu materiale promoţionale ale Preşedinţiei române a Consiliului UE, mai precizează comunicatul. Potrivit sursei citate, cu prilejul evenimentului au fost inaugurate trei expoziţii speciale în clădirile Justus Lipsius şi Europa ale Consiliului. „Ziua porţilor deschise” la instituţiile europene este un eveniment organizat anual, în mod tradiţional, cu ocazia Zilei Europei care se serbează pe 9 mai. Evenimentul urmăreşte familiarizarea publicului cu instituţiile europene, prin implicarea în activităţi organizate special pentru această ocazie şi anume vizite ghidate, dezbateri publice, jocuri interactive, concursuri etc. În cadrul Consiliului UE, fiecărui stat membru îi este alocat un stand special pentru promovare.