* În Prahova sunt finanţate lucrări în 63 de localităţi

N.Dumitrescu

Lucrările ce vizează înregistrarea imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, care pentru cetăţeni sunt realizate în mod gratuit, vor continua şi anul acesta.
Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI) a anunţat că a început, la nivel naţional, cea de-a cincea etapă de finanţare a lucrărilor de cadastru general, prin Programul naţional de cadastru şi carte funciară. Suma totală alocată în această etapă de finanţare pentru înregistrarea imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, pe sectoare cadastrale, este de aproape 280 de milioane de lei, finanţându-se lucrări de cadastru general în toate localităţile eligibile în cadrul Programului Naţional de Cadastru şi Carte Funciară. În context, primăriile interesate să înceapă sau să continue realizarea acestor lucrări pot încheia contracte de finanţare cu oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară, începând cu luna în curs. “În 2019, fiecare unitate administrativ-teritorială poate primi 160.000 de lei pentru înregistrarea gratuită a proprietăţilor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, faţă de 155.000 de lei în 2018, 150.000 de lei în 2017 şi 135.000 de lei în 2016. Până în prezent, 2.181 de primării şi-au exprimat dorinţa de a accesa aceşti bani în 2019, pentru a înregistra în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară o suprafaţă estimată de 3.291.000 hectare şi un număr estimat de 4.066.000 de imobile. Astfel, începând cu data de 3 aprilie 2019, fiecare oficiu teritorial va comunica unităţilor administrativ-teritoriale care au solicitat finanţare în această etapă suma de care vor beneficia şi modelul contractelor de finanţare. Lucrările sunt gratuite pentru cetăţeni”, a anunţat ANCPI.
În judeţul Prahova, au fost înregistrate 63 de cereri pentru finanţarea lucrărilor de cadastru care vor începe în acest an, valoarea lucrărilor fiind în cuantum de 8.183.870 de lei. Potrivit reglementărilor legale, au prioritate sectoarele cadastrale care cuprind terenuri aferente proiectelor de infrastructură de interes naţional şi terenuri agricole subvenţionate de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură. S-a făcut precizarea că, pentru a beneficia de fondurile alocate, primăriile care semnează contracte de finanţare cu oficiile teritoriale de cadastru şi carte funciară trebuie să găsească prestatori ale lucrărilor până în luna august, anul curent.
De menţionat că obiectivul principal al Programului Naţional de Cadastru şi Carte Funciară îl reprezintă înregistrarea gratuită a tuturor imobilelor – terenuri, clădiri şi apartamente – din România în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară. Programul este finanţat din veniturile proprii ale ANCPI, dar şi din fonduri externe, o altă sursă de finanţare putând fi şi bugetul local al primăriilor.