Ieri, Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) a solicitat, printr-un apel public, conducerii Senatului României, să introducă urgent în circuitul de avizare şi aprobare proiectul de Lege privind măsurile de protecţie a personalului didactic, arătând că sunt şcoli unde profesorii se tem să meargă din cauza violenţei, potrivit unui comunicat de presă, preluat de Agerpres.
„Avem şcoli în România în care profesorii sunt umiliţi, jigniţi, scuipaţi sau loviţi, unii dintre ei răniţi grav. Numărul cazurilor de violenţă, de orice tip, la adresa cadrelor didactice, este în creştere, iar noi, cu toţii, stăm neputincioşi în faţa unui fenomen care ia amploare, pentru că legile nu se aplică sau pentru că există lacune în sistemul legislativ. Unde vom ajunge în această situaţie? Într-o stare perpetuă de pericol în care se vor afla cadrele didactice, dar şi elevii. Suntem deja cu un pas acolo. Cadrele didactice au început să se teamă să îşi desfăşoare activitatea pentru că în unităţile de învăţământ poate oricând să pătrundă un agresor, care să facă rău angajaţilor din învăţământ sau elevilor”, precizează sursa citată.
În acest sens, FSLI solicită conducerii Senatului României să introducă urgent în circuitul de avizare şi aprobare proiectul de Lege privind măsurile de protecţie a personalului didactic, de conducere, îndrumare şi control în îndeplinirea atribuţiilor specifice funcţiei, precizând că acest proiect a trecut tacit de Camera Deputaţilor, dar este blocat, de peste doi ani, la Senat.
Potrivit proiectului de lege, personalul didactic, de conducere, de îndrumare şi control din învăţământul preuniversitar beneficiază, în exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei, de protecţia acordată similar funcţiilor de autoritate publică.
Textul proiectului arată că personalul didactic, de conducere, de îndrumare şi control trebuie să se bucure de: respect şi consideraţie faţă de persoana sa şi faţă de profesie din partea beneficiarilor primari, secundari şi terţiari ai educaţiei, precum şi din partea celorlalţi salariaţi ai unităţii; un climat de ordine, disciplină şi respect, în timpul desfăşurării actului educaţional în contexte formale, nonformale şi informale; autoritatea de a lua decizii oportune, care să îi permită să menţină un mediu adecvat în timpul procesului de predare-învăţare-evaluare, dar şi pe parcursul desfăşurării de activităţi extraşcolare.
Federaţia mai precizează că dacă va fi nevoie, va iniţia o campanie de strângere de semnături în toate unităţile şcolare din ţară, pentru susţinerea acestui proiect de lege.
Acasă Actualitate FSLI cere urgentarea aprobării proiectului privind protecţia personalului didactic de umilinţă,...