Violeta Stoica

Mizeria urât mirositoare, zidurile scorojite de parcă ar fi fost vopsită cu cea mai ieftină vopsea din lume și “picturile” murale apărute din cauza acțiunii vremii și a vremurile, dar și a nesimțirii umane, pe clădirea Gării de Vest din Ploiești au șanse să dispară. Printr-o adevărată minune dumnezeiască, acest lucru se va întâmpla după ce – în sfârșit – reprezentanții Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA – Sucursala Regională CF București au hotărât să demareze procedura de achiziție a serviciilor de proiectare și de execuție a lucrărilor de reparații interioare și exterioare la acest imobil care, acum, nu face deloc cinste nici Ploieștiului, dar nici companiei de căi ferate.Gara Vest 1
Aflată în domeniul privat al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, clădirea Gării de Vest din Ploiești este în prezent printre cele mai neîngrijite imobile aflate în exploatare în stațiile de cale ferată din orașele mari ale țării.
Cu jumătatea de milion de lei pe care vrea să îi aloce CFR SA pentru repararea interiorului și a exteriorului gării din vestul Ploieștiului se vor executa lucrări la acoperișul din tablă, la tâmplăria exterioară, care va fi înlocuită cu tâmplărie PVC (la uși și la ferestre), va fi montat tavan fals, iar grupurile sanitare vor avea parte de înlocuiri de conducte și de instalații și obiecte sanitare.
Clădirea stației CF Ploiești Vest a fost pusă în funcțiune în anul 1934, are o suprafață construită de 306 metri pătrați și o suprafață desfășurată de 972 de metri pătrați, cu un regim de înălțime parter și un etaj. Conform documentației elaborate de CFR, la clădirea Gării de Vest Ploiești nu au mai fost efectuate lucrări de reparații de circa 25 de ani, impunându-se astfel intervențiile.
Așa cum recunosc chiar și oficialii Regionalei CF București, există pericolul accidentării personalului CFR și a publicului călător din cauza unei eventuale desprinderi a tablelor vechi și ruginite de la acoperiș. Clădirea Gării de Vest mai are probleme și cu tencuiala care cade ca urmare a infiltrațiilor cauzate de desprinderea tablei acoperișului.