Din mai şi până acum, pe Facebook s-a afişat publicitate electorală pentru alegerile din SUA în valoare de 256 de milioane de dolari, iar printre firmele care au plătit pentru a influenţa prezenţa la vot şi opţiunile americanilor se află nume mari, cum ar fi Exxon Mobil şi un producător de îngheţată deţinut de Unilever, arată agenția Reuters, preluată de Agerpres. Informaţiile au fost obţinute din baza de date a Facebook, care permite căutarea. Reuters observă că de obicei sunt disponibile online puţine date despre publicitate şi cheltuielile în acest domeniu ale fiecărei firme. Tranasparenţa crescută a reţelei sociale Facebook a dezvăluit multe detalii privind interesele investitorilor în alegerile parţiale care vor avea loc în Statele Unite pe 6 noiembrie. Potrivit Reuters, Ad Archive Report, baza de date la care Facebook a deschis accesul marţi, are unele avantaje faţă de produsele corporaţiei Alphabet: este mai uşor de folosit decât instrumentul similar privind reţeaua Twitter şi acoperă un număr mai mare de cumpărători de publicitate decât Google.