Pe 24 octombrie, președintele chinez Xi Jinping va inaugura unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din China, un pod lung de 55 km care va lega orașul chinez Zhuhai de Hong Kong și Macao. Timpii de călătorie vor scădea de la peste trei ore la sub 40 de minute și China spune că regiunea se va dezvolta și mai mult. În Hong Kong însă criticii spun că nu era nevoie de un pod atât de scump și că autonomia teritoriului va fi știrbită și mai mult, la doar câteva săptămâni după ce în Hong Kong au ajuns și primele trenuri de mare viteză, potrivit Mediafax.
Construcția a început acum nouă ani și trebuia să fie gata în 2016, dar au fost multe amânări din cauza dificultăților tehnice de execuție. Segmentul cel mai complicat a fost tunelul subteran de 6,7 km care a fost realizat din 33 de elemente uriașe, fiecare cântărind 80.000 de tone. Tunelul a fost construit între două insule artificiale de 100.000 mp fiecare. La construcția podului s-au folosit 400.000 de tone de oțel, de aproape cinci ori mai mult decât la celebrul Golden Gate din San Francisco. În plus, podul a fost construit să reziste la super-taifunuri, la vânturi puternice și la seisme de până la 8 grade pe scara Richter. Autoritățile chineze spun că realizarea acestui pod este parte a unui plan de constituire a unei zone metropolitane speciale – Greater Bay Area – care ar încorpora 11 orașe din zona de coastă, cu 68 de milioane de locuitori, incluzând aici și Macao și Hong Kong. Criticii susţin că acest nou pod va duce numărul de turiști la cote inimaginabile și orașul va fi cu totul blocat. Hong Kong este vizitat anual de peste 50 de milioane de persoane și chiriile sunt cele mai mari din lume. În plus, posesorii de mașini din Hong Kong nu vor putea trece podul fără un permis special și cei care vin în Hong Kong vor trebui să parcheze undeva în zona portului și apoi să se deplaseze cu alte mijloace de transport, orașul fiind deja sufocat de trafic.