Primăria Municipiului Ploiești, prin Serviciul Public Local Comunitar de Evidență a Persoanelor Ploiești (SPLCEP), le reamintește cetățenilor care sunt situațiile în care se eliberează o nouă carte de identitate. Astfel, cetățenii se pot adresa instituţiei menţionate în următoarele cazuri: la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, care urmează a fi preschimbat; dacă s-au modificat numele sau prenumele titularului, prenumele părinților, data ori locul nașterii (exemple: schimbarea numelui/prenumelui pe cale administrativă; adopție; constatarea unor greșeli de scriere la întocmirea actului de stare civilă; înregistrarea unei persoane în categoria de „copil găsit” și identificarea ulterioară a actului de naștere întocmit inițial, între acestea existând neconcordanță la data nașterii; înregistrarea tardivă a nașterii unei persoane, cu înscrierea numai a anului de naștere; în cazul schimbării domiciliului, a denumirii sau a rangului localităților și străzilor, al renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înființării localităților sau străzilor; în cazul deteriorării actului de identitate; în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate; în cazul în care fotografia din cartea de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului; în cazul schimbării sexului; în cazul anulării actului de identitate; în cazul atribuirii unui nou Cod Numeric Personal (CNP); pentru preschimbarea buletinelor de identitate. În acest context, s-a atras atenția că, în cazul expirării termenului de valabilitate a actului de identitate, cetățenii se pot prezenta la serviciul public comunitar de evidență a persoanelor, la care sunt arondați cu domiciliul sau reședința, cu cel mult 180 de zile înainte, dar nu mai puțin de 15 zile, pentru a solicita punerea în legalitate cu un act de identitate. Există posibilitatea păstrării de către titular a vechiului act de identitate aflat în termen de valabilitate până la emiterea noului document. În celelalte situații enumerate mai sus sau la împlinirea vârstei de 14 ani, cetățenii sunt obligați să solicite eliberarea unui act de identitate în termen de 15 zile de la producerea evenimentului. “Facem precizarea că nerespectarea acestor prevederi atrage răspunderea contravențională, care se sancționează cu amendă cuprinsă între 40 lei și 80 lei, fără a exista posibilitatea achitării, în 48 de ore, a jumătate din minimul sumei prevăzute. Astfel, le reamintim cetățenilor să verifice termenul de valabilitate a actului de identitate, în vederea evitării situațiilor neplăcute în care pot deveni contravenienți la prevederile legii”, au menţionat reprezentanţii Serviciului Public Local Comunitar de Evidență a Persoanelor Ploiești. Conform prevederilor legale, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea unui act de identitate este până la 30 de zile, acesta putând fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului public comunitar de evidență a persoanelor. Reducerea termenului efectiv, cu excepția situațiilor în care sunt necesare verificări suplimentare, se poate face pentru situații/motive justificate prin înscrierea în audiență. La nivelul Serviciului Evidența Informatizată a Persoanelor se susțin audiențe în ziua de miercuri, între orele 13.00 -15.00. Persoanele care se încadrează în situațiile prezentate anterior se pot adresa pentru consiliere direct reprezentanților Serviciului Evidența Informatizată a Persoanelor din cadrul Serviciul Public Local Comunitar de Evidență a Persoanelor al Municipiului Ploiești ttp://www.ploiesti.ro/SPCLEP/index.htm ,la sediul instituției din Bulevardul Independenței nr. 10. Programul de lucru cu publicul este următorul: Luni: 8.30 – 13.00; 14.00 – 16.30; Marți:8.30 – 13.00; 14.00 – 16.30; Miercuri: 8.30 – 14.30; 15.30 – 18.30; joi: 8.30 – 13.00; 14.00 – 16.30; Vineri:8.30 – 14.00 – primiri documente şi eliberări; 14.00 – 16.30 – doar eliberare acte de identitate.