F. T.

Poliția Română, prin reprezentanți ai inspectoratelor județene, a lansat o campanie națională de prevenire a furturilor din locuințe, intitulată „Paza bună trece primejdia rea!”.
Potrivit unui comunicat al MAI, acțiunea – care va fi derulată timp de șase luni – este realizată în parteneriat cu Groupama Asigurări, a ajuns la a şaptea ediţie şi are ca obiectiv conştientizarea măsurilor pe care le poate adopta fiecare dintre noi, pentru a nu deveni victimă a furturilor.
În același document de presă al Poliției Române se mai amintește, pe înțelesul tuturor, ce înseamnă prevenire. Și anume: “Ideea creativă din spatele campaniei se inspiră din înțelepciunea moștenită din batrâni. Cuplăm proverbe sau zicători cu imagini curajoase, pentru a atrage atenția asupra unor modalități de prevenire simple, dar des ignorate de mulți dintre noi. În era vitezei, a suprasaturării informaționale și a «zgomotului de fundal» care ne însoțește tot timpul, ne-am propus să generăm o reacție din partea celor care cred că lor nu li se poate întâmpla așa ceva”.
Comisarul șef Ramona Dabija, director al Institutului de Cercetare și Prevenire a Criminalității din cadrul IGPR, justifică această acțiune astfel: „Deşi situaţia operativă din primele şase luni ale acestui an relevă o scădere a numărului furturilor din locuinţe, campania are ca premisă tocmai impactul deosebit al acestui tip de infracţiune asupra climatului de siguranţă a cetăţeanului, în special pentru victime şi membrii comunităţilor în care apar frecvent astfel de fapte”.
De asemenea, Georgiana Miron, director de Marketing și Comunicare al Groupama Asigurări, amintește că “prevenirea riscurilor este o componentă importantă a strategiei noastre, în care se integrează şi parteneriatul nostru durabil cu Inspectoratul General al Poliţiei Române. Prin campania din acest an, ne propunem să creștem gradul de conştientizare în rândul publicului cu privire la modalităţile prin care oricare dintre noi poate să îşi protejeze locuinţa, împiedicând infractorii să îşi ducă planurile la bun sfârşit”.
Însă, dincolo de vorbe, mai relevante sunt cifrele. Astfel, în comunicatul amintit se mai precizează faptul că “demersul comun Poliţia Română – Groupama Asigurări este motivat și de rezultatele pozitive obţinute în urma campaniei de anul trecut, în cadrul căreia peste 155.000 de cetăţeni au fost informaţi cu privire la modalităţile de prevenire a furturilor din locuinţe. Datele IGPR arată că, în primele luni ale anului 2018, au fost sesizate 11.481 de infracţiuni de furt din locuinţe, cu 4% mai puţin faţă de perioada similară a anului 2017, majoritatea înregistrate în mediul urban.