Violeta Stoica

În următorii patru ani școlari, respectiv din 2018-2019 și până în 2021-2022, cei aproximativ 74.000 de elevi și preșcolari prahoveni care au primit în pauză, în fiecare zi de curs, câte un corn și câte o cutie de lapte, vor avea parte de schimbări atât în “meniu”, cât și de vizite “educative” la ferme sau la societățile care produc produse lactate și produse de panificație.
Consilierii județeni au adoptat, la sfârşitul săptămânii trecute, un proiect de hotărâre care a vizat aprobarea listei produselor care vor fi distribuite în cadrul Programului pentru școli al 5-BRomâniei, începând cu anul școlar următor și până la vacanța de vară din 2022.
Conform hotărârii adoptate de aleșii județeni, în cadrul unităţilor de învăţământ din județul Prahova, beneficiare ale programului menţionat, vor fi distribuite următoarele produse: pentru produsele lactate – lapte UHT şi iaurt, pentru produsele de panificație – corn/baton şi biscuiţi uscaţi și pentru fructe – mere, ca și până în prezent.
Modificările survin însă în a doua parte a programului destinat elevilor și preșcolarilor, pentru că va exista și o etapă educativă în acest sens.
Potrivit hotărârii consilierilor județeni, pentru următorii 4 ani se propun măsuri educative care vor însoţi distribuţia fructelor şi a laptelui. Astfel, se urmărește organizarea de vizite la ferme pomicole/legumicole sau la ferme de producere a laptelui şi/sau la unităţi de condiţionare, ambalare, depozitare şi procesare a fructelor şi legumelor şi/sau la unităţi de 5-Cprocesare a laptelui, la sediul grupurilor şi/sau organizaţiilor de producători de fructe şi legume şi/sau la sediul cooperativelor de producători de fructe, legume şi lapte, la staţiuni de cercetare pomicolă, legumicolă sau de creştere a bovinelor, la laboratoare de profil, la zilele recoltei, expoziţii, târguri sau alte evenimente şi/sau activităţi similare. De asemenea, va exista posibilitatea ca elevii să participe la organizarea de concursuri tematice legate de consumul de fructe şi legume, lapte şi produse lactate, inclusiv degustarea de fructe
şi/sau legume proaspete şi/sau alte produse lactate şi/sau miere, cu acordarea de premii, precum şi organizarea de activităţi de grădinărit la nivelul şcolii.
Pe de altă parte, ar mai putea fi vorba și despre organizarea de zile tematice dedicate consumului de fructe şi legume şi de lapte şi produse lactate sau de activităţi educative practice, organizarea de alte activităţi extracurriculare şi extraşcolare sau abordarea de teme specifice în cadrul curriculumului naţional, inclusiv curriculumului la decizia şcolii, respectiv în cadrul disciplinei opţionale Educaţie pentru sănătate.