Luiza Rădulescu Pintilie
Un interesant şi, deopotrivă, util eveniment a adunat ieri, în jurul cărţilor, al personajelor din poveşti şi al jocului, peste 400 de elevi din cadrul Şcolii Gimnaziale Brazi, precum şi cadre didactice şi părinţi.
Asociaţia Curtea Veche a organizat
„Atelierele Narativ”, cu scopul de a-i ajuta pe copii să descopere bucuria şi plăcerea de a citi, în cadrul unui proiect mai amplu intitulat
„Cărţile copilăriei”, susţinut şi de compania OMV
Petrom. Nu mai puţin de şapte asemenea ateliere au „ tradus” într-un mod accesibil şi atrăgător lumea cărţilor, folosind cuvinte , dar şi imagini, ducând sutele de participanţi în universul fotografiei, în cel al improvizaţiei, al teatrului şi al „teatrului de umbre”, al picturii, al imaginaţiei şi al aventurii. De altfel, chiar numele fiecărui atelier a deschis o uşă interesantă spre pagini de carte şi de acolo spre toate tărâmurile reale sau doar închipuite către care conduce cititul: „Jurnalistul de poveste” (susţinut de Barna Nemethi – regizor şi fotograf), „Peter Pan, Poveşti pe muzică” (susţinut de Andreea Lupescu- artist şi jurnalist), „Odiseea-Teatru”(susţinut de Valentina Popa – actriţă), „Ghilgameş- Actorie” (susţinut de Iulia Niţulescu- artist în educaţie), „Robinson Crusoe – Ilustraţie de poveşti” (susţinut de Alexandra Mihailciuc – arhitect şi artist vizual),” Mituri greceşti – Teatru de umbre”(susţinut de Delia Popa – artist vizual Art Crowd), „O mie şi una de nopţi – Storytelling” (susţinut de Ioana Brătilă – actriţă). Evenimentul a inclus şi o conferinţă adresată cadrelor didactice şi părinţilor , în încercarea de a găsi, alături de un specialist în psihologie şi expert în abordarea Mindsight – Nora Neghină, răspunsurile unor întrebări pe care ar trebui să ni le punem mai des fiecare dintre noi, cei mari – ”Oare câţi părinţi şi profesori conştientizează faptul că noi, adulţii, suntem responsabili de formarea obiceiului de a citi ? Care sunt efectele reale ale cititului în familie sau, mai bine zis, ce înseamnă conceptul de parenting pentru lectură” – şi de a identifica tehnici şi strategii de promovare a lecturii de plăcere în rândul celor mici.