Petre Apostol

Ciclismul românesc pare că se îndreaptă, în sfârşit, spre o direcţie normală, după mulţi ani de controverse, care au pus piedică performanţei, în special din cauza situaţiei Federaţiei Române de profil. Cu două echipe continentale în ţară şi cu patru competiţii internaţionale, la ciclism pe şosea, într-un sezon, pare că România începe să „respire” la nivel european într-un sport din care dispăruse de mai bine de trei-patru decenii.
Şi mai important este faptul că sportivii de viitor, care urmăresc o carieră profesionistă, au posibilitatea de a câştiga experienţă, mai ales prin intermediul prezenţei la competiţiil alături de echipele naţionale, de tineret, de juniori sau de cadeţi. Iar printre cicliştii de viitor din ţară se regăsesc şi reprezentanţi formaţi la cluburile din Prahova, Petrolul şi Conpet.
Din păcate, cele două cluburi menţionate se află într-un mare impas de mulţi ani, neavând buget pentru a sprijini sportivii la nivel de seniori. Însă, noua organizare a ciclismului românesc pare să ofere o posibilitate de revigorare şi a secţiilor de profil de la cluburile menţionate, care, din fericire, nu duc lipsă de copii talentaţi dornici să facă sport.