Bogdan Chitic
La nici o zi distanță de la evenimentul care a marcat retragerea din activitate a fostului fotbalist al FC Petrolul, Daniel Chiriță, Sala Sporturilor „Olimpia” a îmbrăcat din nou haine de sărbătoare, cu ocazia desfășurării primei ediții a „Cupei Ploiești Dancers”. Concursul organizat de divizia de majorete a clubului Ploiești Basketball a atras în tribune peste 1.500 de spectatori care, preț de mai bine de trei ore, s-au putut delecta cu momentele coregrafice pline de dinamism și culoare ale celor 24 de trupe prezente în concurs, marea lor majoritate din Ploiești, dar și din București, Brașov, Târgoviște sau Brazi. În total, peste 350 de copii au lăsat emoțiile la vestiare și au pășit cu încredere pe parchetul sălii pentru a-și etala calitățile artistice în fața coregrafilor, părinților, precum și a unui juriu format din patru experți ai dansului: vedeta locală Andreea Bălan, brazilianul Antonio dos Santos, fost concurent în show-ul de televiziune „Dansez pentru tine”, Daniel Dragomir și Sorin Gogoșoiu, două prezențe obișnuite în concursurile naționale de profil.
„Mă bucur să revin la Ploiești, orașul meu natal, pentru un concurs al tinerelor talente care, în anii următori, vor face, cu siguranță, pași importanți în cariera lor. Sunt foarte mulți copii talentați a căror bucurie de a dansa li se citește pe față, sunt la început de drum și merită toate încurajările noastre, ale coregrafilor și ale părinților, pentru că, doar prin multă muncă, vor putea ajunge să participe în show-uri televizate sau să ia parte la concursuri naționale de anvergură”, a punctat cântăreața Andreea Bălan.
Sponsori și parteneri cu nume
Cupa Ploiești Dancers s-a bucurat și de sprijinul unui număr mare de sponsori și parteneri, care au beneficiat de o vizibilitate excelentă pe tot parcursul evenimentului ce-și va desfășura marea finală, la cele două categorii de vârstă, 4-10 ani și, respectiv, 10-12 ani, pe data de 14 aprilie, în incinta AFI Ploiești. Pe lângă centrul comercial mai sus amintit, care este sponsorul oficial al competiției, au mai venit alături de organizatori sponsorii Kardynal și Icon Lab, precum și partenerii Crisco, Cofetăria Ana State, magazinul Boutique cu Flori, Cora, Proleasing Group, Incorom, Lamad Services, Alp Access și ansamblul de imobiliare MRS Residence.
Patru echipe deja calificate în marea finală
Numerele coregrafice și costumațiile deosebite ale trupelor intrate în concurs au pus în dificultate juriul, care a deliberat mai bine de un sfert de oră, în culise, înaintea anunțării rezultatelor. Deși organizatorii s-au oprit, inițial, asupra unui format de concurs prin care prima echipă de pe fiecare segment de vârstă să se califice direct în marea finală, din luna aprilie, iar următoarele trei să fie desemnate în urma unui algoritm special conceput pentru acest eveniment, pe facebook, prin numărul cât mai mare de vizualizări, aprecieri și distribuiri din dreptul fiecărui moment coregrafic în parte, postat pe pagina oficială în format video, socotelile juriului au dat toate planurile peste cap.
Dacă, pentru prima categorie, trupa Royal Dance 1 a câștigat detașat în preferințele juraților, calificându-se direct în finală, pentru segmentul mai mare de vârstă locurile direct calificante au fost suplimentate, astfel încât nu mai puțin de trei trupe, Master Class, Vogue 1+2 și Ploiești Dancers 6, au pătruns în ultimul act. După centralizarea rezultatelor online, de pe pagina de facebook a concursului, alte trei formații la categoria mică și, respectiv, două la categoria mare vor obține biletele pentru faza finală, din data de 14 aprilie, acolo unde echipele participante pot opta fie pentru același număr coregrafic din faza semifinală, fie pentru punerea în scenă a unui nou moment.
„Copiii s-au simțit excelent și au fost recompensați cu diplome, cupe și medalii pentru prestația lor din faza semifinală, iar, la final, au putut face poze cu toți jurații, în frunte cu Andreea Bălan, care le-a transmis permanent încurajări pe întreaga durată a evenimentului. Un alt aspect inedit pentru un concurs de acest gen a constat în amplasarea, pe holurile sălii, a mai multor standuri cu prăjituri și apă, de unde concurenții, coregrafii, dar și spectatorii au putut degusta din produsele delicioase de patiserie oferite de sponsorii și partenerii noștri. Concluzionând, pot spune că, în aproape șapte ani, de când organizăm evenimente baschetbalistice, nu am primit atât de multe aprecieri ca acum, iar acest lucru ne bucură enorm și ne ambiționează, în egală măsură. Fără să avem o experiență în acest sens, ne-am întrecut pe sine, și asta doar prin multă muncă și pasiune, elemente pe care le-am pus cu succes în scenă, așa cum se întâmplă și la baschet”, a subliniat Ionuț Urzeală, managerul Ploiești Basketball și, totodată, crainicul evenimentului.
Foto: Alexandru Matac
(Alternativ Studio)