Cea de-a 90-a ediţie a galei Oscar, care a avut loc duminică, la Los Angeles, a înregistrat cea mai slabă audienţă din istoria ceremoniei în SUA, potrivit cifrelor furnizate de compania Nielsen, raportate de postul TV ABC (Disney), care a difuzat evenimentul, transmite agenţia Reuters, preluată de Mediafax. Evenimentul, care a durat aproape patru ore, a atras o medie de 26,5 milioane de telespectatori, potrivit Nielsen, o cifră în scădere faţă de 2017, când s-au înregistrat 32,9 milioane de telespectatori. Anterior, cea mai slabă audienţă fusese înregistrată în 2008 – 32 de milioane de telespectatori. Cifrele nu au inclus vizualizările online şi pe telefoane mobile.
Televiziunea ABC deţine drepturile de difuzare a galei Oscar până în 2028. Evenimentul de anul acesta a avut un puternic ton social, ca şi în ultimii ani, celebrând activismul, puterea femeilor, însă i-au lipsit momentele şocante, aşa cum s-a întâmplat la ediţia din 2017, când a fost anunţat în mod greşit câştigătorul marelui premiu, cel mai bun film. Umoristul Jimmy Kimmel, gazdă a evenimentului pentru al doilea an consecutiv, a vorbit în discursul său de introducere despre subiecte sensibile la Hollywood, precum scandalul hărţuirilor sexuale şi inegalităţile de gen, în timp ce câştigătoarea premiul Oscar pentru cel mai bun rol principal feminin, Frances McDormand, a vorbit despre „incluziune” şi o mai mare diversitate. Kimmel a fost, de altfel, lăudat pentru performanţa sa la gala de anul acesta.
În ceea ce priveşte publicitatea, ABC a vândut tot spaţiul dedicat ceremoniei şi a încasat, în medie, 2,6 milioane de dolari pe spotul de 30 de secunde, potrivit unor surse apropiate televiziunii. Cifra a fost în creştere faţă de 2017, când ABC a încasat 1,91 de milioane de dolari pe 30 de secunde, cu venituri totale de 128 de milioane de dolari, potrivit companiei Kantar Media. Gala Grammy 2018, din ianuarie, a avut o audienţă de 26,1 milioane de telespectatori, reprezentând cea mai mică audienţă a evenimentului începând din 2006. Gala Ligii profesioniste de fotbal american – Super Bowl – a avut şi ea audienţe în scădere faţă de 2017, cu 7%, la 103,4 milioane de telespectatori.