Arbitrul telecom (ANCOM) a primit şi soluţionat anul trecut 3.593 de reclamaţii de la utilizatorii de comunicaţi electronice şi servicii poştale, în creştere cu aproape 25% faţă de anul 2016, relaţia contractuală cu furnizorul de comunicaţii fiind principala nemulţumire. Potrivit ANCOM, reclamaţiile s-au referit la serviciile Vodafone (21%), Telekom Mobile (fostul Cosmote – 19%), Telekom Communications (fostul Romtelecom – 15%), RCS&RDS (14%) şi Orange (12%). 8% dintre sesizări au vizat probleme cu aplicarea noilor prevederi UE privind roamingul (Roam like at home), iar oficialii autorităţii au precizat pentru HotNews.ro că au demarat deja o anchetă ale cărei rezultate ar putea fi anunţate la sfârşitul acestei luni, potrivit Hotnews.
În comunicatul de presă transmis luni, 5 februarie, autoritatea spune că „un procent de 78% din totalul reclamaţiilor trimise ANCOM în 2017 a vizat serviciile de comunicaţii electronice. Utilizatorii au fost nemulţumiţi mai ales de aspecte care ţin de relaţia contractuală cu furnizorii de servicii de comunicaţii electronice, semnalând probleme privind facturarea acestor servicii (20% din totalul reclamaţiilor primite), încetarea contractelor (11%) şi derularea contractelor la distanţă (7%). Procesul de portare a numerelor de telefon a fost, de asemenea, un subiect recurent, fiind întâlnit în peste 17% dintre reclamaţiile din 2017. Pentru că anul trecut s-au modificat condiţiile de utilizare a serviciilor de roaming în Spaţiul Economic European (Roam like at home), 8% dintre sesizări au avut drept subiect probleme generate de aplicarea noilor prevederi europene. Contactat de HotNews.ro, în legătură cu problemele de aplicare Cristin Popa, directorul executiv Monitorizare şi Control din cadrul ANCOM, a declarat că „în urma reclamaţiilor primite, autoritatea a demarat o anchetă de verificare a aplicării noilor prevederi europene privind roamingul la toţi cei 4 mari operatori mobili, ale cărei rezultate estimăm că le vom anunţa la finalul lunii februarie din acest an”.