N.Dumitrescu

Astăzi are loc deschiderea oficială a cursurilor organizate de către Aeroclubul României în toate unităţile sale teritoriale. Ca în fiecare an, tinerii cu vârste cuprinse între 16 şi 23 de ani pot participa gratuit la cursuri în vederea obţinerii licenţelor de paraşutist, pilot de planor, pilot de avion şi pilot de aeronave ultrauşoare motorizate clasa avion ultrauşor. Pentru Aeroclubul Teritorial Ploieşti, care îşi are sediul la Strejnic, festivităţile deschiderii cursurilor sunt programate la Sala de sport a Aeroclubului, din Strada Principală nr. 8, la ora 9.00. Cursurile sunt organizate în două module, unul teoretic şi unul practic, de zbor. Cel teoretic are loc în perioada 3 februarie – 6 aprilie, preponderent la sfârşit de săptămână, în funcţie de disponibilitatea lectorilor şi a cursanţilor, finalizându-se cu un examen de absolvire, iar modulul de pregătire practică- la sol şi în zbor – va începe la sfârşitul lunii aprilie. După cum a anunţat Aeroclubul României, dintre absolvenții acestor cursuri vor fi selecţionate persoanele care vor face parte din echipele care vor participa la competiţiile de profil, respectiv la demonstraţiile aeronautice. De menţionat că Aeroclubul „Gheorghe Bănciulescu” Ploiești își desfășoară activitatea pe Aerodromul Strejnic, acesta asigurând lecții de zbor, salturi cu parașuta, organizarea de competiţii, dar şi servicii de navigaţie. Conform istoricului, acest aeroclub a fost înființat în anul 1936, din inițiativa unui colectiv condus de ing. George Țintă, pentru propagandă aviatică și formarea de piloți și tehnicieni. Din fondurile strânse și din cotizații, subvenții și ajutoare date de autoritățile și societățile petroliere din regiune de la acea vreme, aeroclubul a inaugurat, în anul 1936, pe terenul de la Strejnic, o școală de zbor cu motor, dotată cu patru avioane noi tip Bücker Jungmann și încadrată cu instructori și personal tehnic necesar, director și șef de pilotaj fiind numit chiar profesorul ing. Țintă. În perioada 1936-1942, școala a format 199 de piloți gradele I și II. În februarie-martie 1945, problemele economice și politice naționale au impus restrângerea temporară a activităților sportive aviatice și desființarea, printre altele, şi a acestui Aeroclub. Dar, în anul 1948, Şcoala de zbor de la Strejnic se redeschide, iar din anul 1952 începe și formarea de paraşutişti sportivi. În 1959, școlile de zbor de la Strejnic și Ghimbav rămân singurele în funcțiune, iar din anul 1962 activitatea de zbor cu motor a fost orientată numai către obținerea de performanțe. În acest scop, aeroclubul a început pregătiri în vederea participării la competițiile naționale și internaționale, iar un an mai târziu, a demarat şi antrenamentele pentru planorism de performanță.