Pentru a veni în sprijinul contribuabililor persoane fizice/juridice şi pentru a evita situaţiile neplăcute la ghişeele instituţiei, având în vedere că aplicaţia de prelucrare a declaraţiilor a fost modificată în mod corespunzător, Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Prahova reaminteşte că, începând cu obligaţiile fiscale aferente lunii ianuarie 2018, mai multe tipuri de declaraţii vor fi transmise obligatoriu electronic, prin intermediul internetului, pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
Este vorba despre declarațiile:
– 100 Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat;
-101 Declaraţie privind impozitul pe profit;
-112 Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitul pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate;
– 120 Decont privind accizele;
– 205 Declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă, veniturile din jocuri de noroc şi câştigurile/pierderile din investiţii, pe beneficiari de venit;
– 207 Declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenţi;
– 208 Declaraţie informativă privind impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal;
– 300 Decont de taxă pe valoarea adăugată;
– 301 Decont special de taxă pe valoarea adăugată;
– 307 Declaraţie privind sumele rezultate din ajustarea/corecţia ajustărilor/regularizarea taxei pe valoarea adăugată;
– 311 Declaraţie privind taxa pe valoarea adăugată colectată datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a) – e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
– 390 VIES Declaraţie recapitulativă privind livrările/achiziţiile/prestările intracomunitare;
– 394 Declaraţie informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional de persoanele înregistrate în scopuri de TVA;
– 710 Declaraţie rectificativă.
Formatul electronic al formularelor enumerate mai sus se obţine prin folosirea programului de asistenţă, care poate fi descărcat de pe portalul ANAF, secţiunea Declaraţii electronice/ 05.Descărcare declaraţii.
Pentru transmiterea declaraţiilor fiscale, contribuabilii trebuie să deţină un certificat digital calificat obţinut în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică de la furnizorii acreditaţi sau să benficieze de serviciile unui deţinător de certificat digital calificat.
Cei care doresc pot obține informaţii suplimentare accesând pagina de Internet, www.anaf.ro, secţiunea Decărcare Declaraţii/ Depunere electronică declaraţii persoane juridice unde sunt postate instrucţiuni de utilizare a serviciului de depunere declaraţii; apelând Biroul central de asistenţă telefonică a contribuabililor (Call-center) la nr. de telefon 031.403.91.60 sau adresându-se la birourile pentru asistenţa contribuabililor din cadrul organelor fiscale.