Curtea Europeană a Drepturilor Omului apără şi legitimează utilizarea simbolurilor religioase în publicitate şi condamnă Lituania din cauza faptului că a amendat o companie care a folosit imagini cu Iisus şi Fecioara Maria pe afişe şi pe internet pentru a-şi vinde hainele. Potrivit judecătorilor, amenda aplicată pentru „jignirea moralei publice” a încălcat dreptul la libertatea de exprimare a companiei, potrivit La Stampa, citat de Rador.
Faptele datează din anul 2012, când o companie din Lituania care produce haine a lansat o campanie de publicitate folosind imaginea unui bărbat şi a unei femei, ambii cu aureolă, el în blugi şi tatuat, ea cu o rochie albă şi un colier cu perle, imagine însoţită de expresiile: „Iisuse, ce pantaloni!”, „Dragă Maria, ce rochie!” şi „Iisus şi Maria, ce purtaţi!”.
Publicitatea a declanşat o serie de proteste trimise Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Consumatorilor, care, după ce a cerut opinia organismului de autoreglementare de specialişti în publicitate şi Conferinţei Episcopale din Lituania, a concluzionat că publicitatea în chestiune nu respectă religia şi deci era o încălcare a normelor moralei publice, aplicând companiei o amendă de 580 de euro.