Constructorii de autostrăzi au anunţat că vor relua activitatea pe şantiere din 8 – 9 ianuarie, dacă le va permite condiţiile meteorologice, potrivit lui Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Potrivit unor imagini postate pe Facebook-ul CNAIR, unul dintre ei a reluat deja lucrările. Printre firmele care şi-au anunţat intenţia de revenire pe şantier înaintea începerii oficiale a sezonului de construcţii, din martie, se numără UMB Spedition şi Porr, a precizat purtătorul de cuvânt al CNAIR. Cele două firme lucrează pe loturile 4 ale autostrăzilor Lugoj – Deva, respectiv Sebeş – Turda, programate pentru inaugurare anul acesta. Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara anunţase la finele anului trecut că UMB Spedition va reveni pe şantierul lotului 4 al autostrăzii Lugoj – Deva din 15 ianuarie, însă se pare că firma lui Dorin Umbărescu s-ar putea întoarce mai devreme.
În ceea ce priveşte lotul 4 al autostrăzii Sebeş – Turda, CNAIR a postat joi pe pagina sa de Facebook imagini din care reies că firma constructoare Porr a reluat deja activitatea.
Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, vrea să doboare în 2018 recordurile din 2012 şi 2013, singurii ani în care România a inaugurat peste 100 de kilometri de autostradă. Potrivit calculelor ar putea fi gata doar jumătate dintre cei aproape 160 kilometri pe care şeful de la Transporturi vrea să îi dea în folosinţă anul acesta. Prima autostradă care ar putea fi deschisă circulaţiei anul acesta este lotul 3 al Autostrăzii Sebeş – Turda (12,45 kilometri). Urmează lotul 4 al Autostrăzii Sebeş – Turda (16,3 kilometri). În 2018, odată cu finalizarea Podului Gilău, ar putea fi deschişi circulaţiei şi cei 8,7 kilometri dintre Gilău şi Nădăşelu (A3), recepţionaţi încă din 2017. Anul acesta, şoferii ar putea circula şi pe cei 6,5 kilometri de la intrarea în Capitală a Autostrăzii Bucureşti – Ploieşti (A3). Ar mai putea fi gata și alte două loturi din Autostrada A3 între Câmpia Turzii și Târgu Mureș, mai precis Ungheni-Ogra (10,1 kilometri) și Ogra-Iernut (3,6 kilometri). De asemenea, pot fi terminați 4,03 kilometri din lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, între nod Margina și limita cu secțiunea E, cea a tunelurilor pentru urşi ce urmează să fie scoasă la licitaţie separat. Tot anul acesta ar putea fi deschis circulaţiei şi lotul 4 al Autostrăzii Lugoj – Deva (22 kilometri), au spus pentru Economica.net surse oficiale.