V. Stoica

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri București, pregătește de anul trecut documentația pentru realizarea lucrărilor de extindere de la trei la patru benzi a unui tronson de 300 de metri din Drumul Național 1, în dreptul comunei Cornu, acum ajungându-se în stadiul de emitere a diferitelor avize și acorduri de la instituțiile statului.
De fapt, și această bucată din DN1 ar fi trebuit să aibă în prezent patru benzi de circulație, însă modernizarea zonei respective, între kilometrii 95+100 și 95+400, a fost blocată de un proces între Compania Națională de Drumuri și o societate comercială din cauza ocupării unei suprafețe de teren.
În anul 1997, când DN1 a fost reabilitat pe tronsonul Câmpina – Comarnic, proiectantul a întocmit o documentație de expropriere, raportându-se la limita de proprietate stabilită printr-un Decret emis de Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România, în anul 1967.
În anul 1998, fosta Regie Autonomă Administrația Națională a Drumurilor a dispus sistarea lucrărilor în zona cu pricina, aflată deja în litigiu, și revizuirea proiectului pe tronsonul de 300 de metri din zona comunei Cornu, ca urmare a unei reclamații înaintate de societatea comercială care avea o suprafață de teren ocupată de Regia Autonomă Administrația Națională a Drumurilor după taluzarea șoselei. Conflictul s-a stins în anul 2001, după ce instanțele de judecată au dat verdictul: CNADNR nu are niciun fel de obligații juridice față de societatea comercială amplasată pe DN1, lângă Cornu.
Cum nu se mai putea face nimic la vremea respectivă, după încetarea raporturilor litigioase între CNADNR și firmă, dată fiind trecerea unei perioade mari de timp de la data execuției lucrărilor de modernizare a DN1, între Câmpina și Comarnic, a fost nevoie de elaborarea unui studiu de fezabilitate pentru completarea de la trei la patru benzi a sectorului respectiv din DN1.
Potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, extinderea la patru benzi a tronsonului de lângă comuna Cornu ar trebui să fluidizeze traficul și să crească viteza de deplasare.
Prima modernizare a Drumului Național 1 a avut loc în anul 1967, după ce terenurile afectate de execuția lucrărilor au fost expropriate, prin Decret al Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România.