A.M.

În Prahova, tulburările de limbaj ale copiilor se mențin cu o frecvență ridicată. În anul școlar trecut, cei 66 de specialiști din cadrul cabinetelor logopedice interșcolare prahovene au depistat 1.872 elevi cu tulburări de limbaj, ceea ce reprezintă 12, 30% din populația investigată, se arată în Raportul privind starea învățământului prahovean în anul școlar 2016-2017. Deficiențele de limbaj sunt mai frecvente în rândul băieților. Logopezii au lucrat cu copiii pentru corectarea deficiențelor și, implicit, a diminuării riscului de eșec școlar. În anul școlar 2015-2016, procentul elevilor care aveau astfel de probleme era de 12,9%, în anul școlar 2014-2015, de 12,55%, iar în anii 2012-2014 procentul se situa sub 12%. Potrivit documentului amintit, reprezentanții centrelor logopedice, care sunt subordonate Centrului Județean de Asistență Psihopedagogică (CJAP), au arondat un număr mare de elevi pe care trebuie să-l evalueze, într-un timp scurt. “În conformitate cu prevederile Regulamentului cadru privind organizarea și funcționarea centrelor și cabinetelor logopedice interșcolare aprobat prin OMEC nr. 5555 din 27.12.2011, Anexa nr. 1 cap II, un logoped acoperă o zonă de intervenție/ circumscripție logopedică de cel puțin 500 de copii/ elevi din grădinițe și din clasele I-IV. La nivelul întregii activități de depistare realizată de profesorii logopezi din rețeaua cabinetelor logopedice interşcolare se constată că populația școlară investigată este de 2,76 de ori mai mare decât cea prevăzută de regulament. Menționăm că perioada de timp destinată depistării-examinării complexe și formării grupelor terapeutice nu a fost modificată, respectându-se prevederile legislative în vigoare (primele 4 săptămâni de la începerea anului școlar)”, se arată în raport.