Guvernul a completat joi OUG 52/2017 privind restituirea sumelor reprezentând taxa specială, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule şi timbrul de mediu pentru autovehicule. Noile prevederi vin în sprijinul persoanelor îndreptăţite să li se restituie sumele achitate către Fondul pentru mediu, dar care se află în imposibilitatea de a anexa dovada plăţii acestora, în copie sau original. În cazul în care contribuabilul nu anexează documentul doveditor al plăţii, ANAF va verifica existenţa acestui document în baza de date.
De asemenea, va fi reglementată şi corectată situaţia în care o persoană să fi plătit taxa, dar să nu fi înmatriculat autovehiculul respectiv, drept pentru care să nu poată ataşa la cererea de rambursare a taxei copii ale cărţii autovehiculului şi certificatului de înmatriculare. În acest caz, cererea de restituire va fi însoţită de documentul de plată, în original, care confirmă plata taxei neutilizate, document care are înscrisă menţiunea „taxă neutilizată” şi care este semnat şi ştampilat de către persoana desemnată din cadrul Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculări Vehicule.
Totodată, prin Ordonanţa de Urgenţă adoptată joi, se corelează unele prevederi în instituirea termenului de 120 de zile pentru restituirea sumelor stabilite de instanţe prin hotărâri judecătoreşti.
Sumele stabilite prin hotărârile judecătoreşti se restituie astfel: taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule şi taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, se restituie în termen de 120 de zile de la data depunerii cererii, dar nu mai devreme de 1 ianuarie 2018; timbrul de mediu se restituie de instituţiile emitente ale acestora în termen de 120 de zile de la data depunerii cererii, dar nu mai devreme de 1 septembrie 2018.